Kako pišu "Novosti", licence trenutno imaju samo objekti u Vrnjačkoj Banji i Požegi, pa je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture "rasteglo" rokove.
Šansu da rade i dalje imaće svi koji do propisanog datuma podnesu zahtev za izdavanje licence. A i to je dosad učinila svega trećina - oko 50 stanica u zemlji.
"Nastavak obavljanja delatnosti omogućiće se onim privrednim subjektima koji već obavljaju ovu delatnost, a podnesu zahtev do 12. februara 2018. godine, dok oni koji ne podnesu zahtev do tog datuma, neće moći da nastave da pružaju i naplaćuju stanične usluge", navode u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Upućeni veruju da je dovoljno vremena da se prikupi i podnese dokumentacija. Ministarstvo će svima njima izdati privremeno rešenje uz koje će nastaviti normalno da rade. Za licencu, koja važi pet godina, moraće da ispune određene uslove.
"Licenca za pružanje staničnih usluga izdaje se privrednom društvu, drugom pravnom licu ili preduzetniku ako ima poslovni ugled i sedište na teritoriji Republike Srbije. Uslov je i da ima u vlasništvu autobusku stanicu koja ispunjava uslove propisane ovim zakonom i izmirene novčane obaveze prema domaćin prevoznicima na način propisan zakonom", dodaju u ministarstvu za Novosti..
Tu i nastaje problem, jer zakon, koji se primenjuje već godinu dana, nije predvideo mogućnost da licencu dobije firma koja zakupljuje stanicu. A takvih u Srbiji ima. Direktor autobuske stanice u Užicu Dragan Marjanović kaže da su dobili uveravanja da će dobiti privremenu licenu, a da će se u međuvremenu ići na izmene Zakona kako bi se rešili problemi.
"Vlasnik stanice je lokalna samouprava, a 'Bečej prevoz' je zakupac. Mi imamo ugovor sa lokalnom samoupravom, uz rešenje Ministarstva za saobraćaj, i to do 2020. godine. Ujedno imamo ugovor i za obavljanje javnog gradskog i prigradskog prevoza isto do 20202. godine. Ministarstvo saobraćaja je izvršilo nadzor. Stanica u Užicu će i posle 12. februara raditi normalno", zaključuje Marjanović.
Sve autobuske stanice su kategorizovane. Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju previđa i da stanice smeju da naplaćuju usluge isključivo prema kategoriji u koju su svrstane. U praksi, međutim, to još niko ne kontroliše.
Komentari 2
Privat Nick
Previše je "licenciranih" i "standardizovanih" kojekakvih kurseva od čega su samo razni BK, mega falus menadžeri profitirali.
Tmina sa Telepa
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar