Kao rezultat odluke kojom je saobraćajna policija pooštrila kontrolu automobila sa folijama zatamnjenim staklima, napravili su se redovi u specijalizovanim servisima.
"Svakodnevno nam dođe više desetina vlasnika vozila sa željom da skidanjem folija izbegnu ili kaznu koja im sleduje ili pak plaćanje nerazumno skupog atesta za folije", kaže za "Novosti" Dragan S. iz jednog beogradskog servisa specijalizovanog za auto-stakla.
Postupak nije nimalo jednostavan, kažu majstori. Muke nastaju zbog jakog lepka koji spaja folije sa staklenim površinama. Pri tome ni postupak odlepljivanja nije nimalo jeftin, ističu vlasnici vozila.
"Upozoravamo sve klijente na mogućnost da im se prilikom odlepljivanja folija sa zadnjeg stakla uništi grejač, a tada moraju da menjaju staklo. Cene se, u zavisnosti od vozila, kreću od 200 do 1.500 evra za novo staklo", kaže radnik servisa Zoran M.
Bilo je i slučajeva da vozača zaustavi policija da plati kaznu, pa na kraju ode da uradi atest folija. Međutim, ispostavi se i da folije zbog refleksije koju imaju ne mogu ni da prođu pregled u AMSS i da na kraju vozač ne dobije atest. Tada sleduje skidanje folija i, kao po pravilu, one se veoma teško skidaju pa je dodatni trošak, u vidu kupovine zadnjeg stakla, neminovan.
"Jedan klijent je, računajući kaznu, neuspešno atestiranje, skidanje folija i kupovinu novog stakla, iskeširao 1.000 evra", tvrdi majstor iz servisa.
Podsetimo, zatamnjivanje stakala je dozvoljeno, ali uz izvesna ograničenja. Nije dozvoljeno nikakvo zatamnjivanje šoferšajbne, a bočna prednja stakla dozvoljeno je zatamnjivati maksimalno do 30 odsto. Zadnja stakla vlasnici mogu da zatamne koliko god hoće. Fabrički zatamnjena stakla ne podležu proverama.
Kazne za nepropisno zatamnjivanje stakala iznose od 6.000 do 20.000 dinara, šest kaznenih poena i do tri meseca zabrane upravljanja motornim vozilom. Vozilo se tretira kao tehnički neispravno i isključuje se iz saobraćaja.
Cena lepljenja folija na automobil prosečne veličine kreće se oko 10.000 dinara. Potrebno je zatim da dobijete dozvolu od ovlašćenog uvoznika, odnosno zastupnika brenda vozila na kojem se zatamnjuju stakla, što može da košta i do 12.000 dinara. Potom sledi podnošenje zahteva Agenciji za bezbednost saobraćaja za dobijanje dozvole za ispitivanje zatamnjenosti stakala i zatim odlazak u Centar za motorna vozila AMSS, gde se dobija atest.
Zahtev za atestiranje košta 3.300 dinara, a ispitivanje u AMSS je dodatnih 2.400 dinara, dok je izdavanje uverenja u Agenciji za bezbednost saobraćaja još 3.000.
Komentari 22
Trajce
ЉУБИША
Sanja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar