Od sada moguće uvesti i "golfa" dvojku kao oldtajmera

Uredba o uvozu motornih vozila je izmenjena, a najvažnija novina je to da se svaki automobil stariji od 30 godina sada automatski smatra oldtajmerom i može da se uveze bez obzira na to što ne ispunjava Euro 3 standard.
Kako piše sajt "Polovni automobili", uredba je izmenjena tako da je sada omogućen uvoz automobila koji su 1987. godište i stariji, uz uslov da vozila moraju da budu očuvana i u ispravnom stanju. 
 
Kada se uvoze polovni automobili, Euro 3 ograničenje ne važi za vozila od istorijskog značaja, kolekcionarske primerke i oldtajmere. To su vozila koja su proizvedena pre trideset i više godina, očuvana su i održavana u originalnom i ispravnom stanju i predstavljaju svojevrstan materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa.
 
Međutim, glavni problem pravi uslov da automobil mora da bude "očuvan i u ispravnom stanju". To znači da se je nemoguće uvesti "golfa" 2 koji je zarđao, udaren, motor treba da se popravi i slično, pa da se uz mala ulaganja u Srbiji vozilo dovede u vozno stanje. 
 
Javlja se i prateći problem, tako karakterističan za Srbiju, a to su propisi koji nisu dovoljno jasni i koji ne sadrže sve neophodne informacije. Naime, dokaz o tome da se radi o očuvanom, održavanom automobilu, koji je u originalnom i ispravnom stanju, izdaje Muzej automobila u Beogradu. 
 
Ipak, ideja o pronalasku super-jeftinog i očuvanog tridesetogodišnjaka baš nije tako lako izvodljiva. Uostalom, svako može na stranim oglasima da pronađe auto kakav želi i da zatim proveri ispunjava li uslove za uvoz kao oldtajmer.
 
Kako se određuju carina i porez za oldtajmere? 
 
Pravila su ista kao za sva druga putnička vozila. Carina se ne plaća ukoliko je automobil proizveden na teritoriji Evropske unije, a porez je 20 odsto. 
 
Kako se određuje cena oldtajmera? 
 
Kao osnovica za određivanje uvoznih dažbina uzima se cena na kupoprodajnom ugovoru ili fakturi, ali carinici mogu da posumnjaju u realnost navedene cene. 
 
Tada će na osnovu kataloga ili na drugi način pokušati da procene realnu vrednost vozila, a mogu da zatraže i pomoć Muzeja automobila Beograd. Realna vrednost zavisi od brojnih faktora, uključujući i stanje automobila.
 
Potvrda pre kupovine 
 
Da ne biste sebe doveli u situaciju da kupite automobil koji ne možete da uvezete, potvrdu od Muzeja najbolje je nabaviti pre potpisivanja ugovora. 
 
Naravno, potvrda je neophodna na granici, kada započinjete proceduru uvoza.
  • Gavran

    22.02.2018 09:05
    Pada Alfa Romeo 75,BMW E30 ili nesto peto,nebitno iz vremena kada je auto bio auto.Plasticna kanta proizvedena satro u Nemackoj,Italiji ili Japanu sa tac skrin ekranom iz Kine,Zarinim presvlakama iz Bangladesa,kablove ciju je proizvodnju organizovao Gigatrend kadar bez osnovne skolei pravio prosecno nesrecni radnik iz Srbije,kod mene ce zavrsiti na smecu,al najozbiljnije.
  • krntija

    18.02.2018 07:03
    Golf 2 je najveća zabluda i omiljeno prekodrinsko volzilo jer valjda misle da je autohtono samo zato što mu se poneki šraf proizveo u sarajevu.
  • Valkyre

    18.02.2018 06:04
    Golf mozes da vozis i posle 30 godina a alfu na primer mozes isto tako ali samo ako prodas stan i kucu da je opravis.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Preminuo kompozitor Dejan Despić

Jedan od najznačajnijih domaćih kompozitora 20. i 21. veka akademik Dejan Despić preminuo je 16. novembra u Beogradu, u 95. godini, saopštila je Srpska akademija nauka i umetnosti.