Kako pišu
"Novosti", ukoliko gradovi donesu takve odluke, oko 15 miliona vlasnika dizel vozila u Nemačkoj će morati da se nekako reše svojih ljubimaca i izaberu "zelenije" automobile.
"U slučaju zabrane, veliki broj automobila s nemačkog tržišta, ali i iz cele Evrope završilo bi u zemljama Istočne Evrope. Procene su da bi oko 300.000 tih 'dizelaša', kojima bi cena drastično pala, moglo da se uveze u našu zemlju", kaže Dragan Simić iz Beograda, čija se firma bavi uvozom polovnjaka.
Svoju tvrdnju potkrepljuje činjenicom da je lane u Srbiju stiglo više od 150.000 polovnjaka od kojih je većina sa "evro 3" motorima prosečne cene niže od 3.000 evra.
"'Dizelaši' koji imaju motore 'evro 4' i 'evro 5' bi bili bukvalno parkirani u Nemačkoj. Ostali bi samo oni sa 'evro 6' motorima, i to tokom ograničenog perioda. Ta vozila su dosta mlađa od našeg prosečnog voznog parka, pa bi bila osveženje na tržištu, pogotovo što bi automobili pojeftinili za 1.000 do 2.000 evra", poručuje sagovornik "Novosti".
Međutim, ima onih koji ukazuju i na štetnost takve odluke. Dragan Škrljić, organizator "zelenog" "Tesla relija" navodi da je Svetska zdravstvena organizacija saopštila da je prošle godine u Srbiji umrlo 5.400 ljudi od posledica zagađenja vazduha.
"Ako Nemci, koji imaju neuporedivo zdraviju životnu sredinu, proteruju te automobile i mi bi trebalo da razmislimo o tome kako da bar otežamo njihov uvoz", smatra Škrljić.
Podseća i na apsurd da smo mi jedina zemlja koja ne stimuliše kupovinu elektro i hibridnih vozila, čak ni besplatnim parkiranjem. Pri tome, uvoznici polovnjaka ne plaćaju nikakvu eko-taksu.
Stručnjaci, između ostalog, tvrde i da motor "evro 3" zagađuje životnu sredinu koliko i 26 motora oznaka "evro 6".
Komentari 13
Mirko
Carls Tejlor
Zeldi
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar