Kako prenosi
N1, uprkos tome, zvaničnici najavljuju izgradnju novih deonica i rekonstrukciju železničkih pruga. S druge strane, stučnjaci upozoravaju da tako nešto znači podizanje novih kredita, dok probijanje rokova predstavlja i nova zaduženja.
Na završetak deonica Koridora 10 i 11, čeka se više od deceniju. Međutim, kada će započeto i biti završeno, upitno je, jer se u javnosti sve češće upozorava na probijanje rokova. Zbog toga Srbija plaća veliki ceh, upozorava Goran Rodić iz Građevinske komore Srbije.
"Probijanje rokova se može meriti u milionima evra", ističe on.
Kada su tokovi radova na Koridoru 10 u pitanju, do sada je imeđu ostalog urađeno: autoput Vladičin Han - Donji Nenadovac, Grabovnica - Grdelica, kao i Prosek - Crvena reka. U toku je izgradnja deonice kod Grdeličke klisure i obilaznica oko Niša.
Radi se i na Koridoru 11 - završen je autoput Boljkovci - Takovo - Preljina, dok je u toku izgradnja deonice Surčin - Obrenovac, Lajkovac - Ljig. Radovi još uvek nisu počeli na autoputu Preljina - Požega. A da se sa izgradnjom ostalih putnih pravaca ne bi kasnilo, stručnjaci kažu da je neophodno da na terenu nadzor bude 24 sata.
"Ako se ne poštuje struka i ne pita esnaf, i ako se opet umešaju političari i daju rokove, onda može to da izazove određene probleme. Ja koliko znam imovinsko-pravni odnosi su rešeni, projektna dokumentacija u 99 odsto je završena, tu i tamo ima nešto oko naknadnih radova, znači samo aktivno učešće investitora i nadzora može da garantuje rok i kvalitet za ove koridore", smatra Rodić.
A da drumskom i železničkom saobraćaju predstoji moguće napredovanje, pokazuje i najava izgradnje autoputa Beograd - Sarajevo, ali i rekonstukcija pruge do Budimpešte i Zagreba.
Profesor Milan Vujanić kaže da u odnosu na Hrvatsku, Srbija kasni u razvoju kada je izgradnja autoputeva u pitanju i da najavljeni projekti neće moći da se realizuju bez uzimanja kredita.
"Jedan kilometar autoputa u ravničarskom predelu košta oko milion evra, a u brdskom pet miliona, sad zamislite koliko kilometara autoputa mi treba da izgradimo da bismo stigli Hrvatsku, još jedno 500 kilometara, zamislite koje su to pare, to Srbija nema", ukazuje Vujanić.
Ukoliko se najavljeno ispuni, Vujanić ocenjuje da će srpska saobraćajna mreža postati značajan deo Evrope, koja će upotpuniti svoje saobraćajne pravce.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 2
Zikać
kiki
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar