Nezadovoljstvo potrošača sve veće

Nezadovoljstvo položajem i zaštitom prava potrošača raste, pa uoči 15. marta, kada se obeležava Dan potrošača, brojne organizacije upozoravaju da je potrebno pojačati kontrole tržišta i povećati novčane kazne za one koji plasiraju nebezbednu robu.
Nezadovoljstvo potrošača sve veće
Foto: Pixabay
"Politika" piše da je tokom prošle godine sistem hitnog upozoravanje na nebezbedne proizvode u EU - "Rapeks" - obavešten o više od 2.000 neprehrambenih proizvoda koji nisu bezbedni za upotrebu. Prema mišljenju Evropske potrošačke organizacije BEUC i Evropskog glasa potrošača ANEC, ovo je samo vrh ledenog brega.
 
Broj nebezbednih proizvoda na tržištu je, smatraju, mnogo veći jer se zajedničko tržište EU ne kontroliše dovoljno. 
 
Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) ove godine neće učestvovati u akcijama Ministarstva trgovine. Oni će 15. mart iskoristiti da izraze protest zbog trenutnog stanja u oblasti zaštite potrošača u Srbiji. Kako kažu, sutra neće raditi i rešavati potrošačke sporove. 
 
"Nemamo to pravo da ćutimo. Već četiri godine tražimo vraćanje kolektivne tužbe u zakon, prekršajne naloge s kojima bismo efikasnije uredili tržište, ali odgovora nema. Od 2014. godine nije održan nijedan sastanak Saveta za zaštitu potrošača na kome bi ministarstva i organizacije trebalo da unapređuju propise kako bi se ova oblast uredila u interesu potrošača. Imamo strategiju koja je usvojena za period od 2013. do 2018. godine, a mi danas ne znamo ni šta je godišnji plan ni rezultati", poručuje Goran Papović, predsednik NOPS-a.
 
Oni protestuju i zbog nedavne izjave predstavnika Ministarstva trgovine da organizacije potrošača u Srbiji nisu dovoljno aktivne u odbrani prava kupaca i da im nedostaju neka osnovna pravna znanja. Kako kaže Papović, NOPS je od 2011. godine rešio 30.194 potrošačka prigovora, podneo više od 100 prekršajnih prijava i inicirao najmanje 10 postupaka za zaštitu kolektivnih interesa potrošača.
 
Ni evropske organizacije za zaštitu potrošača nisu u potpunosti zadovoljne. I BEUC i ANEC kažu da su još prošlog decembra obavestili Evropsku komisiju da je potrebno obezbediti jači nadzor nad tržištem. 
 
Monik Gojan, generalna direktorka BEUC-a, izjavila je da potrošači nemaju isti nivo zaštite u zavisnosti od toga gde žive. Zbog toga je upozorila da bi države članice trebalo hitno da povećaju broj kontrola i iznose novčanih kazni, u svim kategorijama proizvoda.
 
Stiven Rasel, generalni sekretar ANEC-a, podsetio je na potrebu stvaranja panevropskog sistema podataka o nesrećema i povredama, uz čiju pomoć bi se postavljali prioriteti u kontroli i delovanju na tržištu.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Napoleon

    14.03.2018 21:13
    Briga nadlezne organe da bilo sta preduzmu (mislim na drzavu). To svi vec znamo. Zivim u Nemackoj i preki dan smo kupili riblje stapice, koje smo inace cesti kupovali u Srbiji. Prvi utisak je bio : Pa ovde je stvarno riba, pravi riblji stapic.
  • Potrošač

    14.03.2018 20:52
    Nikad gore
    Ponuda svih roba - nikad gora!
    Od prehrambenih, odevnih do tehnike.
    Neko je uvrteo sebi u glavu da smo skladište smeća.
  • Pavle

    14.03.2018 20:03
    Trošač
    Izuzetno oštro zvuči reč "potrošač" :) Skoro kao rasipnik. Trošadžija.
    Stranci fino kažu consumer. Korisnik, "konzument". Istina je u onom prvom ;)

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija