Od početka nedelje, saobraćajna policija širom Srbije pojačano kontroliše vozače u okviru akcije Tispol, koja se sprovodi u gotovo celoj Evropi. Policajci će do kraja nedelje najviše proveravati da li vozači i putnici koriste sigurnosne pojaseve, i koliko vozača koristi mobilne telefone.
Svaki četvrti vozač u Srbiji ne vezuje pojas, a tek svaki deseti putnik na zadnjem sedištu ga vezuje.
"Naše analize pokazuju da nažalost, da 60 odsto naših, što vozača, što putnika, koji su izgubili život tokom prošle godine u saobraćaju, nije koristilo sigurnosni pojas", kaže Aleksandar Radenković iz saobraćajne policije.
Trenutno je kazna za nevezivanje pojasa 5.000 hiljada dinara, ali će kada budu usvojene izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja, kazna biti povećana na 10.000 dinara.
Kažnjavaju se i oni koji telefoniraju ili kucaju poruke tokom vožnje.
"Rezultati naše akcije za prva dva dana pokazuju da nažalost veliki broj vozača nije shvatio apel i značaj poštovanja ovog propisa, jer je više od 700 vozača sankcionisano zbog ovog prekršaja", rekao je Radenković.
U toku prošle godine 36.000 vozača je kažnjeno zbog nepropisnog korišćenja mobilnog telefona tokom vožnje. Promenom zakona i ta će kazna biti povećana sa 5.000 na 10.000 dinara.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 4
@Perica
Za jedan besmisleni i nepotrebni prekrsaj kao sto je nevezivanje pojasa treba podizati kazne do basnoslovnih suma, sve dok ne ostane ni jedan nevezan! Uostalom, drustvo je u obavezi i da zastiti svoje glupe i mentalno nedovoljno razvijene clanove od njih samih i njihove sopstvene gluposti.
Gladius et anus
Perica
Koliko na bezbednost utiču rupe KRATERI po putu ??
3600 KAZNI PUTA 10000 DINARA 36 000 000 MILIONA !!!!!!!!
Sem punjenja budžeta tu nema ništa drugo. Od bezbednosti ni "B".
Što se tiče mobilnih to je sasvim ok i treba da budu još veće kazne jer to direktno utiče na bezbednost svih učesnika u saobraćaju.
Prosečna starost automobila u Srbiji je 17 godina . 1 800 000 registrovanih automobila putničkih vozila. Kad se sve izračuna jasno je zašto se traži da vozila starija od 15 god idu dva puta godišnje na tehnički pregled . Država će dodrediti cenu tehničkog pregleda naravno plus PDV i eto para za bahaćenje.
BEZBEDNOST JE U DRUGOM PLANU . UBIRANJE PRIHODA JE OSNOVA NOVIH IZMENA ZOBS-a
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar