Sva ta vozila namenjena zameni "staro za novo" i daljoj reciklaži, koja su ranije, bez obzira na eko-normu motora, bila ona "evro tri" ili "evro četiri", bez problema stizala na naše drumove, više neće moći da se ocarine i uvezu u Srbiju.
To je prva reakcija na proterivanje velikih zagađivača sa evropskih drumava, koja je otpočela u Nemačkoj.
"Samo zato što država nije naplatila eko-taksu na polovna vozila, a uredno ih naplaćuje za nova vozila, i to u iznosu od 12.000 dinara po toni, naš budžet ostao je "kraći" za oko dva miliona evra u poslednja dva meseca", kaže Boban Nikolić, iz Srpske asocijacije uvoznika novih vozila.
On za
Novosti iznosi podatak da je od početka godine do 1. marta uvezeno 19.027 polovnih vozila, čija struktura je poražavajuća. Tako je vozila sa "evro tri" motorom, starih između 13 i 19 godina, uvezeno 10.701, sa "evro četiri" motorom 5.055, sa "evro pet" motorom 2.841 ...
"Frapantno deluje podatak da su prodata samo 3.364 nova automobila, što predstavlja odnos 1:6 u korist polovnjaka", ističe Nikolić.
Uvoznici novih automobila, ali i pobornici ekologije, sa mnogo više optimizma čekaju naredni period. "Sama činjenica da je ministar ekologije otvorio Beogradski sajam automobila, prvi put u istoriji, dovoljno govori da će se i kod nas stvari veoma brzo menjati", kaže Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila.
Ova asocijacija je u sredu organizovala i stručni skup na temu električnih i hibridnih vozila, u saradnji sa Mašinskim fakultetom koji je, a podatak zvuči stvarno nestvarno, još pre 35 godina konstruisao električni autobus za potrebe FAP.
Jasno je da će u narednom periodu Srbija, uz pooštravanje uvoza polovnih automobila, uticati i na bolju ponudu i veću pristupačnost električnih i hibridnih vozila na našem tržištu. Akcenat će biti, kako je u sredu istaknuto na ovom skupu, na podsticajima i subvencijama. A prvo je podsticaje, kako je istaknuto, uvelo Javno preduzeće "Parking servis" iz Lazarevca, koje je donelo odluku da se na teritoriji grada koju ono pokriva ne naplaćuje parking za električna i hibridna vozila.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 22
Magistar
KOSOVO
Ekologija
A super je i voziti i euro 4, euro 5 ili novi autić, ali gde su nam plate?
Super je što je u Norveškoj prošle godine prodano više novih elektro autića, nego li sa unutrašnjim sagorevanjem, ali tamo je piratima "free" za elektro vozila, plus jeftinije osiguranje, plus skoro besplatno punjenje, plus besplatni parking, korištenje bus linije je dozvoljeno....
Sa naše distance to izgleda kao smejurija, ali.... Putarina - ulaz u Oslo se naplaćuje pet evra plus još koja rampa usput. Isto tako neki izlazi se naplaćuju. Dakle, ukoliko putujete skoro svaki dan, to je blizu 300 evra/mesečno. Parking im je od 8 evra, pa na više. Jedan parking dnevno - još 250 evra/mesečno. Osiguranje je preko 600 evra s sve popustima (za SUS motore), a elektro tri puta jeftinije. Plus razlika u gorivu. Dakle, onaj ko vozi na struju može imati 5 ili 6 hiljada godišnje uštede.
E to je ekologija.
Kod nas ljudi ne zarađuju toliko godišnje. Ekologija košta ulaganja, a mi smo daleko od toga.
Toliko.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar