Ovo je sažetak istraživanja koje je prošle gdoine sproveo USAID u Srbiji, u saradnji s Evropskim pokretom Srbije i Centrom za evropske politike, piše
Politika.
Prema ovom istraživanju, čak dve trećine ispitanika smatra da ljudi često koriste privatna poznanstva u praksi da bi dokumenta dobili brže - bez čekanja. Ali malo njih to priznaje, skoro 90 odsto njih tvrdi da nikada nisu kontaktirali s prijateljem ili rođakom koji radi u policiji kako bi im pomogao. Međutim, jedna građanka kaže za beogradski list da, dok joj je majka radila u SUP-u, ne samo što je preko reda vadila lična dokumenta, već je i birala broj lične karte, po pravilu uvek neki koji se lako pamti.
"Pasoš sam uvek espresno vadila, a i za njega mi je majka birala broj. Osim meni, ona je na ovaj način pomagala i mnogim prijateljima i komšijama. Nikada za te 'usluge' nije tražila novac ili neki poklon", kaže ona.
Analiza USAID urađena je na reprezentiativnom uzorku za teritoriju Srbije bez Kosova i Metohije, a anketirano je 1.200 građana. Pod lupom je bilo njihovo zadovoljstvo uslugama administrativne službe policije, s fokusom na izdavanje ličnih dokumenata, i to kroz pet oblasti: efikasnost i kvalitet usluga, zadovoljstvo i očekivanja građana, prisustvo zloupotreba, prisustvo diskriminacije i informisanost. Više od polovine građana Srbije posetilo je neki šalter u policiji za šest meseci. Među njima, više od 40 odsto čekalo je više od 60 minuta kako bi dobilo dokumente. Tri četvrtine građana moralo je da poseti administrativnu službu između dva i tri puta, dok je za svega 14 odsto njih jedna poseta bila dovoljna da bi dobili tražene dokumente.
Iako postoji elektronski sistem koji omogućava dostavu pojedinih dokumenata na željenu adresu, manje od četiri odsto građana nije moralo fizički da ode do službe i iskoristilo je ovu mogućnost. Većina ispitanika smatra da administrativna služba policije pruža kvalitetnu uslugu: više od polovine njih, 54 odsto i to mahom u Beogradu.
S druge strane, 14 odsto misli da policija na šalterima pruža nekvalitetnu uslugu, a ova ocena znatno se češće javlja u istočnoj i jugoistočnoij Srbiji. Kad je reč o problemima u radu administrativne službe policije, ljude najviše nervira čekanje u redovima, nedovoljan broj šaltera, loše etički kodeks ponašanja službenika, zakazivanje termina, loš kvalitet kadrova, kao i loše stanje i zastarelost opreme. Korupciju je kao najveći problem izdvojilo četiri odsto građana, među kojima su uglavnom mlađi između 18 i 29 godina.
Skoro dve trećine građana, tačnije 63 odsto smatra da veze i neformalna plaćanja, odnosno pokloni, nisu neophodni da bi brzo i efikasno završili posao i lakše dobili dokumenta.
Ostatak teksta možete da pročitate u dnevnom listu Politika.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 9
Keva
Petar
kataklizmicar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar