Kako pišu
"Novosti", ovaj scenario navodi se u Dugoročnom i srednjoročnom planu poslovne strategije ovog preduzeća u narednoj deceniji, do 2027. godine. Uvođenje putarine i na državnim putevima prve B kategorije moralo bi najpre da odobri nadležno ministarstvo.
U prvoj fazi bi se putarina plaćala na najfrekventnijim magistralama. U drugoj fazi, putari bi namet obračunavali i kamionima težim od 3,5 tone. Ideja naplatnog sistema već postoji.
"Ukoliko se takva odluka donese, naplatni sistem se može lako proširiti i na naplatu putarine na državnim putevima prvog B reda, za one kategorije vozila za koju odluka bude glasila", stoji u strategiji "Puteva Srbije". "U tehnološkom smislu, to bi bilo proširenje elektronske naplate putarine, koje bi se realizovalo istom opremom kojom je realizovan i ENP sistem na auto-putevima, bez izgradnje naplatnih stanica. Sektor za naplatu putarine osmislio je novi sistem naplate na državnim putevima prvog B reda za vozila čija ukupna težina prelazi 12 tona, odnosno 3,5 tona u drugoj fazi, čija je prezentacija na godišnjoj konferenciji Udruženja koncesionara auto-puteva Evrope 2015. godine, potvrdila da ovaj novi koncept za naplatu putarine predstavlja funkcionalno, efikasno i jeftino rešenje."
Instalacijom ovog sistema bi najpre bili obuhvaćeni državni putevi prvog B reda, koji imaju najveći intenzitet saobraćaja, a potom i preostali sukcesivno, u zavisnosti od raspoloživih finansijskih sredstava.
Putari od ove mere očekuju najpre - povećanje prihoda. Ali veruju da bi putarina na ovim pravcima preusmerila saobraćaj teških vozila na auto-puteve i tako povećala bezbednost saobraćaja.
Dinamika otvaranja novih naplatnih stanica zavisi od izgradnje novih puteva. Ako je verovati strategiji, tokom ove godine otvoriće se 22 nove naplatne stanice. I to od Niša do granice sa Makedonijom 12, šest od Niša do bugarske granice i četiri na potezu od Obrenovca do Požege.
Plan "Puteva Srbije" je da u budućnosti prošire način naplate putarine i to uvođenjem mogućnosti plaćanja kroz sms servise, korišćenjem kreditnih i debitnih kartica velikih transportnih operatera ili isporučilaca goriva. Planiraju i korišćenje NFC tehnologije - kratkodometne tehnologije bežične komunikacije. To podrazumeva sistem plaćanja bez dodira.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 4
Jasmina
ja
A ako stvarno žele da teretna vozila vrate na auto put, neka smanje putarinu!!! Niko ne voli da lomi kamion po lokalnim putevima, a plus je po tim putevima vožnja duža i neudobnija. Kamion se više haba i više se goriva troši. E sad, ako vlasnik i pred toga ne ide auto putem, znači da mu je to isplativije, tj. PUTARINA JE PRESKUPA
Tetka
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar