Savetnik za ulaganja Mahmut Bušatlija je rekao da je na portalu za javne nabavke Srbije objavljen dokument koji je samo dokaz o javnoj registraciji koja je i obavezna za ugovore koji se odnose na državni kapital, i da taj dokument sadrži samo formalne podatke o strankama i predmetu ugovora, ali ne i njihova prava i obaveze.
Bušatlija je rekao da je Aerodrom "Nikola Tesla" akcionarsko društvo i da njegovo poslovanje mora biti javno. "Država je dužna da objavi ugovor sa Vansijem kako bi svi građani koji su i akcionari beogradskog aerodroma, mogli da imaju uvid u poslovanje te kompanije", rekao je on.
Ocenio je da Aerodrom koji je prošle godine imao profit od 30 miliona evra, nije trebalo ni davati u koncesiju jer se to ne radi s profitabilnim kompanijama. "Ne zna se šta će graditi Vansi za obećanih 730 miliona evra investicija, jer se za taj novac može izgraditi potpuno novi aerodrom kao što je sadašnji i aerodromska zgrada veća od sadašnje koja bi mogla da primi 20 miliona putnika, ali to je nepotrebno jer nisu iskorišćeni kapaciteti ni sadašnje", rekao je Bušatlija.
Dodao je da Aerodromu ne treba ni nova pista jer se ne koristi 80 odsto sadašnjeg kapaciteta pošto dnevno sleće svega 100 aviona, dok na svetskim aerodromima sleće jedan i po avion u minutu, što znači oko 40 na sat.
Bušatlija je rekao da će godišnja koncesiona naknada koju će plaćati "Vansi" zavisiti od broja putnika na beogradskom aerodromu koji, po njegovoj proceni, ne može da dostigne očekivanih 12 miliona.
"Zemlja kao što je Srbija, sa 7,5 miliona stanovnika, prošle godine je imala oko 1,5 miliona turista koji su ostvarili svega tri miliona noćenja, što je u proseku dva noćenja po turisti, a osim toga i ne putuju svi avionom, računa se da samo njih 10 odsto koristu tu vrstu prevoza", rekao je Bušatlija i dodao da država pre svega treba da radi na tome da se poveća broj turista koji dolaze avionom i da se produži njihov boravak u Srbiji.
"Vansi" je, kako je istakao, uzeo koncesiju za beogradski aerodrom računajući na uspešeno poslovanje "Er Srbije", ali analitičari sumnjaju da može da opstane ta aviokompanija u vlasništvu Vlade Srbije i "Etihada" iz Ujedinjenih Arapskih Emirata. "Velika je nepoznanica kakve će država imati obaveze prema Vansiju, ako se dogodi da Er Srbija bankrotira, poput Er Berlina gde je suvlasnik bio Etihad", kazao je Bušatlija.
Savetnik za strana ulaganja Milan Kovačević je rekao za Betu da je ugovor o koncesiji za beogradski aerodrom "konačno registrovan mesec dana posle potpisivanja", ali su objavljeni samo formalni podaci, a ne i suština sadržana u 21 prilogu, koju, kako je ocenio, "verovatno nikad nećemo ni saznati".
Neobično je i to, kako je rekao, što će onaj koji će sprovoditi koncesiju biti društvo sa ograničenom odgovornšću i malim kapitalom, a koncesiju je dobio francuski "Vansi", pa je pitanje ko stoji iza tog posla. Najvažnije pitanje je, kako je rekao, kakve je garancije Srbije dala za realizaciju koncesije.
TS: Nije tačno da je ugovor sa Vansijem objavljen na sajtu Ministarstva finansija
Premijerka Srbije Ana Brnabić ranije je rekla da se ugovor sa Vansijem o koncesiji za aerodrom "Nikola Tesla" u Beogradu, u formi u kojoj je to moguće, može videti na sajtu Ministarstva finansija, ali Transparentnost Srbije danas navodi da to nije tačan podatak.
"Ugovor sa 'Vansijem' objavljen na sajtu u formi u kojoj u ovom trenutku može da se objavi, na sajtu Ministarstva finansija, mislim Komisija za javno-privatna partnerstva. Dakle, svi osnovni elementi ugovora su objavljeni", rekla je Brnabić u četvrtak u Skupštini Srbije odgovarajući na poslanička pitanja.
TS navodi da mesto objave nije tačno, jer ugovora nema na sajtu Ministarstva, ni na sajtu Komisije, ali da su neki podaci o ugovoru objavljeni na Portalu javnih nabavki u okviru zbora dokumenata o koncesiji "Javno privatno partnerstvo koncesija za aerodrom 'Nikola Tesla' dokumenti 2017/2018". "Među šest objavljenih dokumenata ne nalazi se sam ugovor sa aneksima, ni u celini, ni u delovima, već samo pojedine informacije unete u odgovarajuće obrasce", navodi se u saopštenju.
Kako navodi TS u dokumentu "Podaci o ugovoru" vredno je to što je svih 25 priloga ugovora popisano po nazivu, kao i to što su poimence odredjeni prilozi za koje se kaže da se "smatraju poverljivim" zato što sadrže podatke o ličnosti i poslovne tajne, što se odnosi na pet dokumenata.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar