Iako
elektronske peticije u Srbiji nemaju pravno dejstvo, ogorčenje građana je veliko, a komentari su uglavnom slični i svode se na sledeći: "Da imam više novca, vozio bih mlađa kola", prenose
"Novosti". Posebno su ogorčeni građani koji su nedavno uvezli starije automobile.
"Potpisujem peticiju zato što sam uvezao auto pre dva meseca i papreno platio sve harače i dažbine i prešao sve AMSS preglede i tehnički. I, ako i sad moram opet da plaćam dvaput godišnje tehnički... Zašto ste nam dozvolili da uvozimo auta 16 godina stara? Da bi nam država nametala razne namete? Treba, onda, zabraniti uvoz automobila starijih od 10 godina, a ne ovako...", naveo je jedan Pančevac, potpisujući među prvima ovu peticiju.
Nedavno usvojeni pravilnik o tehničkim pregledima, čija primena počinje 5. jula, obezbedio je mogućnost da u potpunosti zaživi već postojeći član Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, kojim se predviđaju dva tehnička pregleda godišnje za starija vozila. Osim toga, očekuje se i porast cene ovih pregleda sa sadašnjih nula do 2.000 dinara na oko 3.500 dinara. Ovaj iznos procenjuju realnim vlasnici servisa za tehničke preglede, dok će konačnu reč dati MUP, koji određuje maksimalnu cenu tehničkog pregleda, kao i Ministarstvo trgovine koje mora da odobri taj iznos.
Staro vozilo, koje posle šest meseci ne prođe novi tehnički pregled, imaće rok od svega nekoliko dana da sve utvrđene kvarove i nepravilnosti otkloni. I moraće, u tom roku, da dođe u isti servis na tehnički pregled i dokaže da mu je vozilo sada u potpunosti ispravno. Ako ni tada nije ispravno, servis za tehnički pregled to prijavljuje MUP-u, a vlasnik vozila mora, iz početka, da zakazuje i plaća novi pregled u celosti. Nejasno je šta se, u tom periodu, dešava sa registracijom vozila, to jest, da li je ona i dalje validna.
MUP još nije dao svoj predlog maksimalne cene tehničkog pregleda. Ministarstvo trgovine ima rok od 10 dana da na to da svoje mišljenje. Iako primena novog pravilnika treba da počne 5. jula, velike su šanse da se i taj rok prolongira. Jer, nedostaje još podzakonskih akata, koji moraju da budu usvojeni do tog roka.
Po novom pravilniku tehnički pregled će trajati do 35 minuta i neće moći da ga prođu automobili sa korozijom, oštećenom šoferšajbnom, neispravnim trapovima, lošim gumama, ako nemaju filtere i slično. Sada na tehničkom treba da se provere pneumatici, da li brzinska karakteristika odgovora tom vozila ili njihova nosivost.
Procena je da će zbog primene novog Pravilnika o tehničkom pregledu vozila veliki broj vremešnih četvorotočkaša biti sklonjen sa ulice.
AMSS dva puta godšnje sprovodi akciju Ispravno vozilo - bezbedno vozilo, na više od 200 linija u Srbiji i na tim proverama bude 30 do 40 odsto neispravnih vozila, iako je reč o ljudima koji proveravaju ispravnost svojih vozila. Gotovo trećina od tih vozila koja su neispravna imaju neispravne kočnice.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 50
Sale NS
Protiv jednostranih
Bestragija
Juce sam vam sa zadovoljstvom detaljno odgovorio na sva vasa pitanja i nedomice,medjutim komentar mi nije pusten,a posto je to vrlo bitno pitanje a tice se Vojvodine,njenih stanovnika,pa i njenog propadanja,nemam nameru da ga ublazavam,razvodnjavam za potrebe nekakve politicke korektnosti prema svim sadasnjim ziteljima.Redakciju pak razumem....
Vase misljenje o meni je potpuno nebitno naravno,ali je izuzetno vazno takvoj bagri u koju i vi,nazalost obrazovani,spadate, a koja truje nasu omladinu usred Vojvodine nekakvim laznim veliko srbovanjem i kvazi nacionalizmom koji nas je i doveo tu gde jesmo upravo sada,STATI na put i uvek odgovoriti makar i ovde u moru placenih botova,spinera,trolera.Zao mi je,ovog puta nisam uspeo ali ne mojom krivicom.Lep pozdrav od vaseg neljudskog djubreta....haahaha zivoteee:)))))
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar