Kako se navodi u saopštenju Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, inspekcije sumnjaju u nepoštenu i obmanjujuću poslovnu praksu, budući da su se Turističkoj inspekciji tokom vikenda ponovo javljali građani koji nisu mogli da realizuju već plaćene avionske karte kupljene preko ove agencije.
"Budući da se privredno društvo 'Flaj flaj travel', odnosno njegov pravni sledbenik 'Kofer turs' i dalje oglašava preko medija sa ponudom avio-karata za sve destinacije, a da su prema podacima Narodne banke Srbije, pomenute agencije u blokadi već 47 dana, inspekcije su ponovo u kontroli", navedeno je u saopštenju Ministarstva trgovine, koje je sugerisalo građanima da sa povećanom pažnjom pristupe ugovaranju putovanja sa pomenutom agencijom.
Kako
Politika nezvanično saznaje, dokumentacija o ovom slučaju prosleđena je i MUP-u, Poreskoj upravi i drugim institucijama kako bi preduzele mere iz okvira svojih nadležnosti.
Broj građana koji nisu realizovali plaćene karte, nezvanično, narastao je na nekoliko stotina.
Kako kažu u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije, svakodnevno im se javljaju građani sa žalbama na ovu agenciju, a slične pritužbe stižu i na adresu Turističke inspekcije i Nacionalne asocijacije turističkih agencija Juta, iako ona nije njihova članica.
Prema rečima Aleksandra Seničića, direktora Jute, koji je na ovaj problem upozoravao i pre tri nedelje, ova asocijacija od nadležnog ministarstva traži iste kriterijume kao i prema svim turističkim agencijama u Srbiji.
"Agencijama koje posluju u okviru Jute naplaćuju se drakonske kazne za sitne prestupe, a ovde imamo slučaj koji će očigledno imati ozbiljne posledice i sigurno veliki broj oštećenih putnika. Zašto je problem u očiglednom slučaju obmanjivanja putnika proglasiti insolventnost, a onda i podneti zahtev za oduzimanje licence. Još veći problem je u tome što se agencija i dalje oglašava i prodaje karte", kaže Seničić za Politiku.
Prethodnih dana građani su se žalili na to da im je agencija "Kofer turs" izdavala potvrde o rezervaciji karata, ali ne i karte, iako su iznose plaćali u celosti. Uz obećanje da će im karte biti dostavljene mejlom ili da će biti naknadno odštampane, mnogi su prihvatili uslugu, ne znajući da karta u stvari ne može da se realizuje, pošto agencija nije platila rezervisanu kartu i u međuvremenu je izgubila rezervaciju.
Kako objašnjavaju sagovornici iz turističkih agencija, problem je u tome što, ukoliko se ispostavi da je bilo finansijskih nepravilnosti i da postoji krivična odgovornost agencije, osiguravači neće biti u obavezi da pokriju troškove putnicima, a već sada ih ima popriličan broj. Osiguranje ne pokriva krivično delo i tu može da nastane problem. I u Juti savetuju putnicima koji su uplatili aranžmane ili karte, a ne uspevaju da kontaktiraju s agencijom i dobiju informacije, da se obrate Turističkoj agenciji, jer je to najsigurniji način da ostvare svoja prava.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 35
ns
Misa
Mary
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar