Kako pišu "Novosti", predsednik Samostalnog sindikata FCA Srbija Zoran Marković kaže da ugovor Srbije i FCA važi ne do kraja ove godine, kako se to često navodi u javnosti, već do 2023.
"Do 19. oktobra ove godine važi sporazum o subvencijama i drugim pogodnostima koje Srbija daje, a do 2023. prema ugovoru, Srbija može da ponudi Fijatu svoj deo akcija - jedan deo akcija ili svih 33 odsto", dodao je on.
Trenutno, proizvodnja fijata 500 L u kragujevačkoj fabrici se odvija po planu. Radnici će kako je to uobičajeno, u svim fabrikama ove kompanije u svetu, na tronedeljni kolektivni godišnji odmor krenuti 1. avgusta.
Veliki broj evropskih medija spekuliše da će Markione objaviti da se proizvodnja "jeftinih automobila" (misli se na "pandu") iz Italije seli u Poljsku, a da će se u tim fabrikama, pre svega onoj u Napulju, praviti modeli "Džipa" i "Alfa romea".
Prema istim izvorima FCA grupa će pod brednom "fijata" ubuduće proizvoditi samo modele porodice "500" i "panda" što bi značilo da će fijat 500 L, koji je i dalje najprodavaniji u svom segmentu u Evropi nastaviti da silazi sa linija kragujevačke fabrike. Ima i medija koji uveliko pišu da će se u Kragujevcu praviti neka verzija modela baziranog na platformi "fijata argo", koji se pravi u Brazilu i koji bi bio plasiran pod imenom "fijat primo".
Inače, u Srbiji niko ne zna koliko je novca na ime subvencija dodeljeno stranim kompanijama da bi ovde otpočele biznis. Postoje rasuti podaci na sajtu Vlade, Ministarstva privrede, Razvojne agencije Srbije i APR-a, koji govore o nekim vidovima podrške ili povoljnog kreditiranja, a obuhvataju izvore sa različitih nivoa vlasti. Ali, čak i da se uspe u sabiranju iznosa, od kojih se neki često vode na više mesta, a drugi nisu prikazani, konačan podatak je nemoguće dobiti tim pre što novac nije jedini podsticaj.
Kako je pisao list "Danas", investitori su u velikom broju slučajeva imali i druge vrste podrške, od besplatnog zemljišta, uređenih hala ili oslobađanja carina na uvoz repromaterijala, a neretko država je preuzimala i obaveze gradnje saobraćajnica do lokacije investitora, kao u slučaju Fijata ili obezbeđenja drugih infrastrukturnih objekata. Nastojanje da se dođe do ukupnog iznosa otežavaju i brojni tajni ugovori sa strancima, koji ne pružaju uvid u to šta im je obećano, posebno ne u delu koji se odnosi na "specijalne povlastice" i skrivene dotacije. Domaći privrednici retko su mogli da računaju na takvu vrstu izdašnosti.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 12
@Zivan
Sta je sledece? Mi hranimo ceo Torino i pola Italije?
Od tog fiata 500 nase proizvodnje je vazduh u gumama, voda za pranje prozora i natocen benzin. Treba da im kazemo hvala sto ste dosli u ovu nedodjiju.
pajo patak
@Mali privatnik
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar