Naredne nedelje ugovor za prugu Novi Sad - Subotica

Na Samitu šefova vlada Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope naredne nedelje u Bugarskoj, biće potpisan komercijalni ugovor za poslednju deonicu brze pruge Beograd-Budimpešta, od Novog Sada do Subotice, u vrednosti od oko milijardu evra.
Naredne nedelje ugovor za prugu Novi Sad - Subotica
Foto: Pixabay
"Radovi na ovoj deonici morali bi da počnu sledeće godine", kaže ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.
 
Na Samitu u Sofiji biće potpisan i Memorandum za rekonstrukciju pruge između Niša i Preševa.
 
"Kad imamo ka severu, od Beograda do Budimpešte, brzu prugu, onda moramo završiti južni deo, ako hoćemo da zaista sarađujemo sa drugim državama", objašnjava Mihajlović. Cilj je, kaže, da Srbija bude tranzitna država, pre svega za kargo saobraćaj, a radovi na tim delovima pruga mogli bi da počnu sredinom sledeće godine.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • ljudi moji

    01.07.2018 02:56
    ovo je ne(nor)m(or)alno
    Brže nego kamionom i jeftinije nego avionom - srbijanskom brzom prugom, 2. put (Raša Zelenović, 1. put neuspešno). Ovo skupo zamajavanje ZM, je kao vožnja onog pomfritskog voza koji je pre koji dan eksplodirao nakon što je ispao iz koloseka, sve jureći. Glupost je da je za transport karga potrebna železnica velikih brzina; kad je o robnom prevozu reč, železnica velikih brzina izuzetno može biti značajna za prevoz kvarljivih namirnica (pomfritski voz, tropikana voz - američki žel. operater sa velikim brojem nesreća) ili pošte, ekspres pošiljke (brzi poštanski teretni voz TGV, 270 km/h, god. 1980.), ali ni u takvim slučajevima nije ekonomičan vid transporta. Retki su teretni vozovi u svetu čije brzine premašuju 160 km/h. Što se tiče obima prevoza, tržište za prevoz robe velikim brzinama je veoma malo, a da bi se razvijao transport robe velikim brzinama bitne su i mnoge druge stvari, počev od voznih sredstava, pa na dalje.. A najkritičnijii problem kod brzih prevoženja robe je operativna koordinisanost sa saobraćajem ostalih vozova, i putničkim i konvencionalnim teretnim saobraćajem. Zato, nek objasni ona kako je uspela Kina da se instalira u priču o ŽVBS, nakon što su svi prethodni sporazumi sa Evropom podrazumevali samo konvencionalnu železnicu i za koga Srbija tu železnicu uopšte gradi.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija