Kako kažu, tehnički pregledi zadržavaju postojeće tehničke i stručne kapacitete koje su do sada koristili, pa nije jasno kako ovaj pravilnik može uticati na povećanje bezbednosti u saobraćaju.
"Iz ugla potrošača, odnosno vozača, ovaj tehnički pregled bi po zakonu morao da garantuje kvalitet pružene usluge minimum 24 meseca, ali pitanje je da li ovakvi tehnički pregledi za kvalitet svoje pružene usluge mogu da garantuju i tih 12 meseci koliki je vremenski razmak između dva pregleda", navode u saopštenju.
Ističu da je kontrolom vozila, osim "novouvedenih kozmetičkih provera", predviđeno merenje sile kočenja, ali ne i kvalitet kočionih uređaja i creva na samom vozilu. Tako se može desiti da na pregledu uređaji izmere adekvatnu silu kočenja u trenutku ispitivanja, ali da isto vozilo već dva sata nakon pregleda zbog pucanja kočionih creva doživi nezgodu sa teškim posledicama.
Uglavnom ne postoje ni mehanizmi za kontrolu ispravnosti amortizera, a upravo njihov kvalitet je od presudnog značaja za ponašanje vozila u krivini pri bržoj vožnji.
"Ako je ideja vodilja tvorca ovog pravilnika bila briga za bezbednost saobraćaja, onda je trebalo krenuti od poboljšanja tehničke opremljenosti vršilaca tehničkog pregleda, stanja puteva u Srbiji, pa tek onda preći na obaveze vozača koji, u smislu povećanja bezbednosti saobraćaja, na ovu temu ne mogu da utiču ni na koji način, osim da plate veću globu za potpuno istu uslugu koju će dobiti kao i godinama unazad", navode iz udruženja.
"Efektiva" zaključuje da je jedan od razloga povećanja cene finansiranje softvera u Agenciji za bezbednost saobraćaja, a koji će služiti za praćenje i skladištenje podataka o obavljenim pregledima.
Podsetimo, tehnički pregledi po novom pravilniku počeli su da se obavljaju u četvrtak. Šta se sve toleriše, a šta ne, pročitajte
OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 15
arkadije
Vozila su pravljena za dobre puteve , a ne za makadam !
au
i kradljivce . uzece i otisak kljuca ?
Baš je dobro
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar