Prema podacima saobraćajne policije, navodi Okanović, u prethodne dve godine bilo je 186 poginulih, gde je uticajni faktor bila tehnička neispravnost vozila.
"Skoro 1.800 povređenih u tim saobraćajnim nezgodama. Na prvom mestu, neispravnost svetlosne signalizacije, zatim kočioni sistem, upravljački sistem i pneumatici", navodi Okanović.
Govoreći o novom pravilniku o tehničkom pregledu, Okanović kaže da se možda nekima neće dopasti da se pooštravaju mere kontrole, ali dodaje da je činjenica da "ljudi ginu i doživljavaju teške povrede zbog toga što neko vozi neispravan auto smatrajući da se to neće njemu desiti".
"Pravilnik neće u potpunosti rešiti tu situaciju, ali smo za neki stupanj podigli tu disciplinu. Godinama mnogi nisu ni dovozili na liniju tehničkog pregleda svoja vozila, ne mislim samo na automobile već i na kamione i autobuse", podseća Okanović.
On naglašava da je uticajni faktor u saobraćajnim nesrećama i nebezbedno stanje puta.
"Dolazi se do istih podataka kao kad je reč o tehničkoj neispravnosti vozila. Hajde da sve ono što očekujemo od vlasnika vozila da očekujemo i od vlasnika puteva odnosno upravljača puta", ističe Okanović.
Pred polazak na put, kaže Okanović, u vozilu ne sme biti nervoze i nestrpljenja. "Očekujte gužve, jer ukoliko zbog nervoze pogrešite to može koštati celu porodicu. Vezivanje pojaseva je jako važno", poručuje Okanović.
Mirko Butulija iz Auto moto saveza Srbije (AMSS) je rekao da je akcija kontrole tehničke ispravnosti vozila pokazala da se u Srbiji vozi dosta neispravnih automobila. "U poslednje dve godine taj trend se bitno popravlja. Ako se taj trend nastavi, nadam se da ćemo u narednih tri do pet godina doći do procenata kao što su u razvijenim zemljama", rekao je on.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 3
Комша
Nikolaj
Koliko je neispravnih autobusa, naših i stranih, gde gine odjednom mnogo više osoba?
Demagogija
Ko je vozio auto po Srbiji, i recimo Crnoj Gori/Bosni, video je da je najveća opasnost divlje preticanje, drska vožnja, bukvalno trkanje po putevima. Oni sa malo boljim polovnim autom, koji ima jak motor i skup enterijer jer ga je prvo platio Nemac novog, misle da su sada postali profesionalni trkači. Mada ima i onih sa starim automobilima koji divljaju. Kada sam se vraćao iz Crne Gore (Negde kod Prijepolja, Kokinog Broda i sl. Ne sećam se tačno gde.) sam vozio treći u koloni iza kamiona. Kada je došla čistina, prav put, dve trake i mnogo prostora sa strane (šljunka), drugi iz kolone je hteo da pretekne i prvog i kamion odjedanput... znao je šta radi. Prvi je bio miniven, porodica, pa ne pretiču kao raketa druge kamione i automobile. Ali je miniven već bio dao znak da će da pretiče i krenuo u preticanje. Taj drugi auto je trubio divljački, zatim prešao na šljunak i hteo da "pokaže njima kako se vozi"... "neće taj da izgubi duel"... Skoro se slupao u njih jer je teško kontrolisao auto po šljunku, ali se ipak povukao, kada je video da nema kontrolu nad vozilom po šljunku i prašini. Znači, da je imao, opušteno, pretekao bi ih kao divljak.
Ludačkih situacija, dok sam se vraćao, je bilo jedno 10-ak. I to opasnih.
Problem su ljudi. A ispravnost je su sekundarna. Okanović je neradnik i pjlačkaš. "Agencija za bezbednost"... ili agencija da on uzima novac od poreza.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar