Kako pišu "
Novosti", da bi to mogli da urade, potrebno je postaviti rampe na prilazima parku i obezbediti vodiče. Ipak, sve to, izgleda neće potkačiti i posetioce centra Zlatibora, koji je poslednjih godina izašao iz okvira bilo kakvog parka prirode, zbog svoje prenatrpanosti.
Krajem prošle godine Zlatibor je proglašen za park prirode, na oko 40.000 hektara. Prema donetoj uredbi, granicu mu čine reka Uvac, BiH, onda ide padinama Mokre Gore, Semegnjevske gore i Grude, pa "preskače" naseljeni deo Zlatibora i nastavlja severnim padinama Čigote, dok je na istoku reka Katušnica i padine Murtenice.
Mnogi stručnjaci, smatraju da bi najveću taksu, upravo trebalo da plate vlasnici automobila koji dolaze u sam centar Zlatibora.
"Tek kada 'Srbijašume' budu donele odluku gde će postaviti naplatne rampe, za naknadu postoji neki pravilnik, ali sve se predlaže i dostavlja na saglasnost ministarstvu. Sve pare koje se dobiju od tih naknada mora da se koriste samo za neke projekte za nacionalni park ili zaštićeno područje", kaže za beogradski list pomoćnica ministra životne sredine Jasmina Jović.
Cene na Zlatiboru, biće formirane na osnovu tipova vozila i kretaće se od 100 do 700 dinara dnevno. Vozači automobila će najjeftinije prolaziti, a po džepu će najviše osetiti vozači kamiona sa prikolicama. Na Zlatiboru, za razliku od Kopaonika, meštani neće plaćati ulaz u park prirode.
Među prvima koji je počeo sa naplatom ekoloških taksi bio je pre više od deset godina Emir Kusturica, tadašnji direktor Parka prirode "Šargan - Mokra Gora". Tako, od osnivanja parka, postoji ekološka taksa koja podrazumeva naplatu ulaska u zaštićeno dobro, a ovaj namet za vozače doneo je boljitak. Naime, na celoj teritoriji parka nemoguće je videti čak i najmanji odbačeni papirić i to je prvi utisak svakog posetioca Mokre Gore.
"Vozači automobila plaćaju 100, kombija 300, kamiona 400, a šlepera sa prikolicom 700 dinara prilikom ulaska u zaštićeno dobro. Ove takse oslobođena su vozila sa užičkim i višegradskim registracionim oznakama, kao i specijalna vozila. Ovaj park prirode je stanište brojnih zaštićenih biljnih i životinjskih vrsta, a sve češće se govori da bi on mogao postati deo budućeg međunarodnog rezervata biosfere 'Drina'", objasnio je direktor Parka prirode "Šargan - Mokra Gora" Radomir Smiljanić.
Krajem prošle godine počela je naplata ekoloških taksi za ulazak vozila na Kopaoniku. Do maja ove godine u kasu JP "Nacionali park Kopaonik" slilo se 11,5 miliona dinara. Najviše novca doneo je prolazak 53.000 putničkih vozila, pa kombija, autobusa i kamiona.
U JP "Nacionalni park Kopaonik" ističu da će do kraja ove godine inkasirati oko 15 miliona dinara i naglašavaju da će prikupljeni novac biti utrošen za sprečavanje zagađenja, zaštitu flore i faune i regulisanje kanalizacije. Naplatne kapije postavljene su iz pravca Brzeća, Raške i Leposavića. Zbog zastoja koji je bio, verovatno će biti omogućeno i plaćanje SMS ili da se taksa plaća prilikom izlaza iz parka.
U početku je bilo negodovanja vozača, pa i rasprava na naplatnim rampama, jer su mnogi tvrdili da se "naplaćuje i vazduh", da se radi o nepotrebnom "haraču" i ataku na džep turista, ali i onih koji zbog posla dolaze na Kopaonik, međutim, vremenom je plaćanje ulaza u Nacionalni park Kopaonik postala "normalna stvar".
Javno preduzeće "Nacionalni park Fruška gora" počelo je sa naplatom takse na tri lokacije na Iriškom vencu, u iznosu od 150 dinara i to samo vikendima i za Prvi maj.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 6
I mi NP imamo
Tako je
Novosadjanin
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar