Takve proizvode često prodaju fizička lica preko naloga na društvenim mrežama, a pošto je reč o polju koje se još uvek u potpunosti ne kontroliše, neregistrovani trgovci uglavnom bez sankcija stavljaju suplemente u promet.
Kontrolu dijetetskih suplemenata u fazi proizvodnje i prometa na malo i veliko obavlja sanitarna inspekcija. U inspekciji za 021 navode da nisu dobijali primedbe kada je reč o prodaji suplemenata.
Kako za 021 kaže Radomir Ćirilović iz Udruženja za zaštitu potrošača "Prosperitet". čak i proizvodi koji su legalno u prodaji često nisu pravilno deklarisani, a to je naročit problem sa suplementima koji se na tržištu nađu bez odobrenja nadležnih organa.
"To je pitanje i neodgovornosti države, jer nema dovoljno inspektora, a i nije sigurno koja inspekcija je odgovorna za ovaj problem, jer je tržišna nadležna za nelegalno stavljanje robe u promet, dok je sanitarna inspekcija zadužena za transparentnost sastava prehrambenih proizvoda i deklaracije", navodi Ćirilović.
Za razliku od većine ostalih proizvoda koji se prodaju preko društvenih mreža, neregistrovani suplementi mogu biti opasni po zdravlje jer sadrže zdravstvene tvrdnje koje mogu biti neistinite, dvosmislene i nejasne ili su propraćeni reklamama koje ih opisuju kao "čudotvorne formule" za detoks, mršavljenje i slično. Ovakve izjave morale bi da budu potkrepljene ozbiljnim istraživanjem i opšteprihvaćenim naučnim činjenicama, ali najčešće nisu.
Kako u Pravilniku za deklarisanje piše, proizvodi za mršavljenje ne bi trebalo ni na koji način da upućuju na brzinu mršavljenja ili količinu telesne mase koja se može izgubiti kao rezultat njihove upotrebe. Ipak, neretko možemo videti kako se takvi opisi nalaze na samom pakovanju ili koriste kao reklama za suplemente.
Inače,
krajem prošle godine najavljena je stroža kontrola sive ekonomije preko društvenih mreža, a sekretar Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave Ivan Bošnjak izjavio je da će u fokusu naročito biti prodaja dijetetskih suplemenata preko interneta. Međutim,
pola godine kasnije o tome nema ni reči.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 5
Dejan
Ajde?
NS
Stvarno? Gledate li vi tv? Šampon sa do 100% manje peruti. Kosa 30% jača. Voda koja vas rehidrira (zamislite voda koja vas ne dehidrira?). Deterdžent koji pere 30% bolje od "običnog" -koji je to obični, koje je to stručno istraživanje koje to potkrepljuje?
I tako otprilike za dve od tri reklame. Zašto bi na internetu to bilo regulisano a na tv ne?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar