Novim pravilnikom kontrola vozila je pooštrena, detaljnija i traje pola sata. Planirano je da pregled ne bude samo formalnost, već ozbiljna provera automobila.
Vozilo na tehničkom pregledu mora da bude čisto, a neće proći kontrolu ako je, na primer, naprslina na vetrobranskom staklu veća od deset centimetara. Takođe, zbog rupe na blatobranu vozač bi svoj automobil morao ponovo dovesti na tehnički pregled. Ne tolerišu se ni neispravnost brisača, ni dubinska korozija. Broj motora mora da bude čitljiv, a prepravka na vozilu mora da bude prijavljena i da ima odobrenje proizvođača.
Saša Lakić iz Centra za tehnički pregled vozila rekao je za Politiku da kada bismo nabrajali zbog čega je sve moguće vratiti automobil na ponovnu kontrolu bio bi nam potreban ceo dan.
"Pravilnik je korektan i u skladu je sa pravilnicima koji važe u okolnim zemljama. Problem je u tome što su vozači u Srbiji navikli da prolaze tehnički, a da njihovo vozilo i ne vide. Neispravnosti na automobilu ne tolerišu se nigde u svetu", naveo je Lakić.
Kako je sagovornik Politike rekao, donošenjem novih propisa se stalo na put završavanju tehničkih pregleda preko veze. Ipak, kao jedan od problema, on je istakao nezadovoljavajući nivo znanja kontrolora.
U slučaju da vozilo zbog neispravnosti bude vraćeno sa tehničkog pregleda, vozač dobija papir na kome piše šta je neispravno i ima rok do tri radna dana da popravi kvar i vrati se na kontrolu. Međutim, još nije usvojena cena ponovnog pregleda.
Iako se novi pravilnik primenjuje već više od dvadeset dana, nadležni još nisu formirali ni zvaničnu cenu tehničkog pregleda vozila. Vozači koji ovih dana dovoze automobile na tehnički pregled, za to plaćaju oko 3.000 dinara.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 39
/
Toša
Ali standard u okolnim zemljama je daleko veći nego kod nas. U okolnim zemljama poslodavac isplaćuje redovno zarade, a ne kao kod nas ,,na prvom ročištu'. Svi vozači vode računa o kočionom i upravljačkom sistemu, a to da li mi je limarija malo korodirala, pa i ne korodirala kada vozilo ima nekoliko decenija, ta korozija neće ugroziti tehničku ispravnost mog vozila, niti će prouzrokovati saobraćajnu nesreću. Da li je neko napravio statistički pregled učešća starijih vozila u saobraćajnim nesrećama. Nesreće ne izazivaju vozila, već vozači.
Vidoviti Marko
Amerika: nema tehničkog pregleda -> na 100 hiljada vozila 10 poginulih u saobraćaju godišnje
hm... nisam siguran kako da tumačim ove podatke ali čini mi se... kao da... da! da! evo javlja mi se sa onoga sveta!
( ( ( ( ( (((( TEHNIČKI PREGLEDI NE SLUŽE NIČEMU OSIM DA VLAST MUNE LOVU )))) ) ) ) ) )
au ljudi šta ovo bi, ne znam šta me zaposelo ja sam samo kanal to je božije.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar