U početku su se takse naplaćivale srazmerno broju meseci, ali je ubrzo doneta uredba kojom je propisano da se takse za registraciju plaćaju u punom iznosu bez obzira na broj meseci, piše portal Kamatica. Osim za motore, "periodična registracija" važi i za oldtajmere, motorna ili priključna vozila koja nisu prvenstveno namenjena za učestvovanje u saobraćaju, zatim za moped, laki i teški tricikl, motocikl, kao i pčelarska vozila.
Nakon isteka roka na koji je motor registrovan, vlasnici imaju na raspolaganju još godinu dana da motor ponovo registruju i to bez vraćanja tablica, a ako prođe period više od godinu dana, tada tablice moraju da se vrate i radi se sve ispočetka.
Posle četiri meseca od uvođenja izmena zakona, periodična registracija funkcioniše u teoriji, dok se u praksi uopšte ne isplati, tvrde u Moto asocijaciji Srbije.
"Sezona vožnje motora je u punom jeku i moja agencija registruje oko desetak dvotočkaša mesečno. Do sada nismo imali još ni jednog koji je tražio tu novu, periodičnu registraciju. Mislim da se ne isplati", priča Predrag Blagojević iz agencije Geos, inače i sam vozač motora.
A ceo problem kod ove vrste registracije je to što su cene svih taksi koje se plaćaju državi ostale potpuno iste, bilo da se motor registruje na mesec dana ili za celu godinu. Jedino se kod polise osiguranja može dobiti neki popust, u zavisnosti od kubikaže, od 20 do 40 procenata, ali vlasnici motora kažu da to nije nikakva ušteda.
"Na samom početku primene zakona u nekim opštinama su iznos koji bi trebalo da se uplati izračunavali tako što su dosadašnju cenu svih taksi koje se plaćaju državi delili sa 12, koliko godina ima meseci, a zatim tako dobijeni iznos množili sa brojem meseci na koji se motor registruje. I to su za nas stvarno bile uštede", objašnjava potpredsednik Moto Asocijacije Srbije Rade Marković.
Međutim, ubrzo je stigla uredba da se sve to ukida i da se takse za registraciju plaćaju u punom iznosu, bez obzira na koliko meseci se motor registruje.
"Neki naši članovi su uspeli da registruju motor po formuli koja se koristila na početku primene zakona. Ali, ubrzo su ih pozivali iz policijskih uprava, da se jave i da uplate razliku novca između cene koju su platili za periodičnu registraciju i punog iznosa svih taksi. Kako im je rečeno, ukoliko to ne urade biće im ukinuta registracija. Ovim su zapravo sve izmene u zakonu obesmišljene", kaže Marković.
Moto Asocijacija Srbije broji oko 3.000 članova.
Periodične registracije moguće su u skoro svim zemljama EU, kao i u našem komšiluku, Sloveniji i Hrvatskoj, a iznos taksi koje se plaćaju državi prilagođen je broju meseci na koje se motor i registruje.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 1
Jaa
Prosto jedan vlasnik, jedna tablica vise vozila i da svoju tablicu posedujem dokle kod upravljam vozilom u svom veku i tada ce da se zna ko je ko bez obzira na vozilo.
Zivi bili veliki narastili
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar