Direktor SMATSA, Predrag Jovanović, ističe da će novi toranj, visok 75 metara, obezbediti mnogo bolje uslove za rad kontrolorima letenja i tehnici. Biće to, kaže Jovanović, savršenstvo u arhitektonskom i funkcionalnom smislu, a budući da će biti "pametna" zgrada doneće i znatnu uštedu energije.
"To će biti impozantan objekat i mislim da će postati novo obeležje ne samo Aerdoroma "Nikola Tesla", nego i Beograda uopšte", kaže Jovanović za Tanjug.
Dodaje da se, pored toga, grade i alternativni centar kontrole letenja i kontrolni toranj u Nišu.
SMATSA je ove godine krenula u vrlo zahtevnu, sveobuhvatnu modernizaciju, u koju će biti uloženo 126 miliona evra, te će u naredne četiri godine biti zanovljeni praktično svi bitni sistemi, kako oprema, tako i softver.
"U tu svrhu potpisana su dva kredita sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj i sa Evropskom investicionom bankom, pod izuzetno povoljnim uslovima. Kredit Evropske investicione banke se smatra za najbolji ikada koji je u Srbiji dobijen. Radi se ukupno o 126 miliona ulaganja u narednih nekoliko godina", precizirao je Jovanović.
U potpunosti će, kaže, biti zamenjena gotovo sva zemaljska radio-navigaciona sredstva, kako u Srbiji, tako i u Crnoj Gori.
Poboljsaće se, dodaje, radarsko pokrivanje u jugoistočnom delu Srbije i u jugozapadnom delu prostora u nadležnosti SMATSA, a to je prostor Crne Gore, izgradnjom dve nove radarske stanice i treće u zoni beogradskog aerodroma.
Postojeći toranj na beogradskom aerodromu izgrađen je pre više od pola veka, kada je godišnje saobraćalo 300 aviona, koliko se danas zabeleži za samo jedan sat.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 1
Uros Slak
a kontrolni toranj ako budete ovako radili bice belaja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar