Kako piše
"Blic", tako vožnja "brzom" trakom na autoputu može da "izbije" 5.000 dinara iz džepa, a da vozači ne znaju zašto.
Direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju Damir Okanović savetuje vozače da, pogotovo tokom sezone odmora kada se upuštaju u duže relacije, održavaju bezbedno rastojanje, ne prekoračuju brzinu, vezuju pojas, budu strpljivi i odmorni. On ukazuje na to da vozači, u želji da što pre stignu do mora ili konačne destinacije, voze brzo. Ipak, većina nije svesna da levu traku ne smeju da koriste za brzu vožnju, već samo za preticanje, a kazna za takvo ponašanje iznosi 5.000 dinara.
Po njegovim rečima, vozači se često vode sledećim modelom: "Nalazim se u najbržoj traci i vozim maksimalnom dozvoljenom brzinom; ovaj koji hoće da me obiđe, morao bi da vozi brže od mene, a to nije dozvoljeno. Dakle, neću da se sklonim".
"To nije ispravno. Tokom obilaženja, vozilo, sa uključenim migavcem, prelazi iz srednje u levu traku, ali je nakon izvršenog preticanja dužno i da se vrati u srednju traku. Time omogućava i drugim vozilima da pretiču", kaže Okanović.
On primećuje i da postoji alarmantan broj vozača koji se, blago rečeno, ne snalaze u kružnom toku.
"Kružni tok je najslabija tačka srpskih vozača i imaju problem sa svim segmentima: kretanjem unutar toka, njegovim napuštanjem, a postoji dilema i ko ima prednost pri ulasku", dodaje.
Što se tiče kretanja unutar kruga, iscrtane saobraćajne trake ne smeju se "seći" i mora se koristiti migavac. To važi i za napuštanje kružnog toka, odnosno nije dozvoljeno izlaziti iz kružnog toka direktno iz unutrašnjeg prstena.
Da su i saobraćajni znaci podložni zaboravu, pokazao je i jedan post na Fejsbuku. Naime, Srbin koji je nedavno posetio Grčku, u želji da pomogne drugima koji će i sami uskoro stići tamo na letovanje, podelio je svoje saznanje sa njima.
"Ova dva znaka, mislim da se ne primenjuju u Srbiji, ali nisam siguran. Prvi znak je zabrana parkiranja neparnim mesecima sa strane ulice na kojoj je znak, a drugi zabrana parkiranja parnim mesecima. Možda nekom bude od koristi", napisao je on na Fejsbuku.
Na ovu objavu reagovalo je mnogo vozača, koji su iznosili svoja mišljenja o ovim znakovima i drugim saobraćajnim situacijama.
"Naravno da i mi imamo ove znake, jer u Evropi postoji konvencija o saobraćajnim pravilima. Ovi znaci se odnose na parne i neparne dane, a ne mesece i verujem da se nalaze u testovima. Ipak, na našim ulicama nema potrebe za njima pa se retko mogu videti", zaključio je Okanović.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 77
Prsten
комша
25.08.2018 • 20:54
@komsa
"Видим да има побољшања у граду, али и даље има оних који не капирају да овај у десној траци има предност у односу на овог у левој, да кад хоћеш на трећи излаз или полукружно тј четврти излаз да идеш у унутрашњу траку"
Vidim da ti imas dilemu, i ne znas.spoljna (desna)samo na prvu bi trebao (morao)da izadje a ovaj u levoj (unutrasnjoj)ima prednost u odnosu na (spoljnu) desnu i taj u spoljnjoj bi trebao biti kaznjen i da propusti da se ovaj iz leve iskljuci na drugom,trecem,cetvrtom izlazu.
----
Надам се да ниси возач. НИКАД овај лево у кружном нема предност у односу на овог у десној траци. УВЕК мора да пропусти овог у десној који задржава правац па тек онда да се искључи из кружног. И није тачно да се десна трака користи само за први излаз, већ за први и други. За остале је ту унутрашња. То је иначе неписано правило јер ни инструктори вожње (питао другара) немају нигде написано да је то правило по закону већ само добро тумачење вожње у кружном.
zoran
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar