Železnice Srbije do guše u dugovima
Od toga je 576 miliona evra duga prema stranim i 162 miliona duga prema domaćim poveriocima, objavljeno je u najnovijem broju informativnog lista Železnica "Pruga".
Konačna verzija novog osnivačkog akta Železnica Srbije kojim će to javno preduzeće biti transformisano u holding kompaniju očekuje se do juna, a početak primene novog dokumenta je najavljen za ranu 2012. Predloženo je da u okviru holdinga budu formirana četiri posebna preduzeća: za upravljanje železničkom infrastrukturom, prevoz robe, prevoz putnika i dugove srpskih železnica.
Predlog je da dugoročni dugovi uđu u četvrtu kompaniju, odnosno Društvo za upravljanje železničkom imovinom.
Za rešavanje problema dugova postojale su za Vladu Srbije, kako je navedeno, tri opcije: da dugovi budu ostavljeni novim preduzećima, ali uz finansiranje otplate njihovih dugovanja, ostaviti dugove Železnicama Srbije u holdingu, odnosno posebnom preduzeću, ili da vlada preuzme kompletne dugove.
Preporuka konsultanta je da "istorijske" dugove preuzme vlada, dok bi komercijalni dugovi, kao što su lizing, krediti od Eurofime i dugovi nastali usled svakodnevnog funkcionisanja železnica, bili preneti na novoformirana preduzeća tako što bi bili podeljeni prema mestu i razlogu njihovog nastanka.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar