Oni će protestovati i zbog predugog zadržavanja na graničnim prelazima pri čemu su prinuđeni da privatnim parkiralištima, plaćaju čekanje na carinski postupak. Kako je rečeno za list
"Danas", obaveštenje o blokadi prelaza poslata su carinskim ispostavama u Vršcu, Šidu i Preševu, jer predstavnici Ministarstva finansija, kada su se posle višemesečnih molbi sastali sa prevoznicima, nisu imali odgovor ni na jedan od njihovih zahteva.
"Nigde u inostranstvu ne naplaćuje se parking vozilima koja se nalaze u carinskom postupku. To je kod nas, međutim, uzelo razmere zbog kojih smo pre nekoliko meseci Tužilaštvu i Agenciji za borbu protiv korupcije podneli krivičnu prijavu protiv firme Bas logistics, direktora Uprave carina i šefa carinske ispostave u Vršcu. Naime, to preduzeće osnovano je 1. decembra, do 3. januara je uspelo da pored prelaza Vatin kod Vršca naspe jednu njivu tucanikom, postavi dve kapije i kontejner i to proglasi privatnim parkingom. Istovremeno, carina je preglede nastavila da obavlja na terminalu kao i ranije, ali sada potvrdu o prelasku u zemlju i pregledane papire službenik vozaču uručuje isključivo na placu Bas logisticsa, gde za parkiranje vozila mora da se plati 1.600 dinara", kaže za "Danas" predsednik udruženja Neđo Mandić i dodaje da im ishod te prijave još nije poznat.
On ukazuje da to nije jedini primer, jer je i sam, kao prevoznik, 2008. godine opremio jedan parking sa 50 mesta, izgradio šaltere za službenike i predao vozačima i carini na besplatno korišćenje, ali je ona svoje osoblje 2014. povukla na lokaciju Luke Novi Sad uz tvrdnju da će usluge biti besplatne. Ipak, posle mesec dana usluga parkiranja počela je da se naplaćuje.
"Prevoznici su ogorčeni i zbog cena goriva, koje su u odnosu na prošlu godinu podignute za 20 do 30 dinara po litru. Očekivalo se prvo da će zbog pada cena nafte na svetskom tržištu gorivo i ovde da pojeftini, takva su obećanja stizala iz najužeg vrha zemlje, ali se to nije desilo. Naprotiv, malo-malo, pa poskupi. Naša delatnost je izvozna, i to podizanje cena pri gotovo fiksnom kursu sve više opterećuje poslovanje", kaže Mandić.
On objašnjava da od svakog nasutog rezervoara, koji ima zapreminu od hiljadu do 1.300 litara, 500 evra ide državi na ime poreza i akcize, iako je reč o usluzi prevoza domaće robe za strano tržište. U Crnoj Gori, prevoznicima se vraća 18 evrocenti po litru, dok bosanske privrednike u ovoj grani litar goriva košta 85 centi, Turke čak 55, kaže sagovornik beogradskog lista.
Dodaje da zbog toga sve više domaćih privrednika deo delatnosti seli u zemlje iz okruženja, najčešće Sloveniju, koja je u Evropskoj uniji, pa za vozila koja tamo registruju, osim nižih troškova nema ni ograničenja poput prevozničkih dozvola koje srpski prevoznici moraju da imaju.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar