Okanović je za Tanjug rekao da u tim udesima vozači nose svoj deo odgovornosti, ali da je krajnje vreme da se urade i neke stvari sa apekta bezbednosti puta.
"Ovo što se dogodilo jutros, može da se dogodi i večeras. Krajnje je vreme da uspostavimo video nadzor nad kompletnim Koridorom 10 i 11, krajnje je vreme da se uspostavi sistem upozoravanja i obaveštavanja vozača na svim deonicama, a pogotovu na deonicama gde je vrlo česta pojava magle", kazao je Okanović.
Dodao je da je potrebno uspostaviti upravljanje saobraćajem tako što će se iz operativnog centra upravljati dozvoljenim brzinama. "U situaciji kao što je bila ova jutros bilo bi mnogo bolje da smo imali operativni centar odakle bi operater smanjio i komandovao ograničenje brzine u datim vremenskim uslovima".
Okanović je apelovao na vozače da drže bezbedno odstojanje od vozila ispred njih, te da se ne približavaju previše tom vozilu, već da poštuju pravilo dve sekunde. "To pravilo podrazumeva da pri normalnoj vidljivosti vozilo kada prođe pored nekog objekta, na primer saobraćajnog znaka, ne treba da prođe manje od dve sekunde da vi prođete pored tog istog znaka".
Prema njegovim rečima, potrebno je da vozači gledaju da razmak između vozila ispred i njih bude vremenski dve sekunde, a kada je smanjena vidljivost da to rastojanje bude još veće.
"U slučaju smanjene vidljivosti prilagodite brzinu, nemojte se ponašati kao da je vidljivost dobra, nemojte voziti na slepo, prilagodite brzinu tako da u datoj vidljivosti možete da se zaustavite ukoliko vidite neku prepreku ispred vas", istakao je Okanović.
Kako je naveo, u slučaju nailaska na saobraćajnu nesreću na autoputu, potrebno je odmah upaliti sva četiri pokazivača pravca, obući prsluk, te da putnici odmah izađu iz vozila i, ukoliko je to moguće, napuste kolovoz autoputa, a ukoliko nije moguće, da se pomere što više ka desnoj ivici i budu što manje izloženi nailazećim vozilima.
"Ukoliko je vaše vozilo poslednje u koloni postavite upozoravajući trougao na najmanje 50 metara vašeg vozila i gledajte da upozorite vozače nailazećih vozila na zastoj. Ukoliko se prilikom zaustavljanja pred saobraćajnom nesrećom nalazite u levoj traci, pomerite vozilo što više u levo, a ukoliko ste u srednjoj ili desnoj traci pomerite ga što više u desno, jer se na taj način ostavlja prolaz - 'koridor života' za prolazak Hitne pomoći, vatrogasaca i policije", ispričao je Okanović.
Dodao je da je potrebno obavestiti policiju o mestu saobraćajne nesreće, o smeru u kom se nezgoda dogodila, kao i ukoliko postoje mogućnosti, o broju vozila koji su učestvovali u nezgodi i tipu vozila, da li je u pitanju kamion, automobil ili autobus. Nakon što je obezbeđeno vozilo, učinjeno vidljivijim i sklonjeni putnici sa kolovoza, potrebno je započeti preuzimanje prve pomoći prema onima koji su povređeni.
Sedam osoba je poginulo, a 37 je povređeno u lančanim sudarima na autoputu Beograd-Niš, između Ćuprije i Jagodine kod Mijatovca, o čemu više
OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 16
Aman
siromaha do imucne osobe prelazi kucanjem poruka.
Cale
http://www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/56946/Drobnjak-najavio-krivicnu-prijavu-protiv-Okanovica.html
https://www.blic.rs/vesti/hronika/automobilom-se-zakucao-u-betonsku-barijeru-dve-osobe-poginule-na-neotvorenom-delu/yb3t3b9
ISTINKO
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar