Ta saobraćajna deonica povezaće Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak.
"Moravski koridor će povezati putne koridore 10 i 11, a priprema projekta je trajala dve godine. Ovo je prvi zvanični dokument koji je potpisan, a radovi treba da počnu 2019. i da se akcioni plan i tehnička dokumentacija pripreme do januara sledeće godine", rekla je Zorana Mihajlović.
Potpredsednik Behtela Šon Keri, je rekao da su procene da će izgradnja Moravskog koridora trajati dve i po godine.
Mihajlović je dodala da će razgovarati o najboljem načinu finansiranja izgradnje Moravskog koridora i istakla da na jednom delu treba da bude izmeštena reka i telekomunikaciona infrastruktura.
Na pitanje kakvu obavezujuću snagu ima Memorandum o razumevanju, ona je rekla da je ugovor sa izvođačem radova samo prvi korak i da može da bude potpisan kad se obave svi pripremni radovi. Na pitanje zašto se to radi bez tendera, Mihajlović je rekla da Srbija ima strateške ugovore s više zemalja, na osnovu kojih je do sada izgrađeno mnogo pruga i puteva.
"Iza svih velikih infrastrukturnih projekata stoji garancija države, a pošto je Moravski koridor strateški važan i prioritet, država će obezbediti garancije i za njegovo finansiranje", kazala je ministarka.
TS: Nejasno šta je potpisano sa Behtelom
Organizacija Transparentnost Srbija (TS) je ukazala da je nejasna pravna priroda sporazuma koji je Vlada Srbije potpisala sa američkom kompanijom Behtel i da li je usklađen sa Zakonom o javnim nabavkama i Zakonom o javno-privatnom partnerstvu.
Kako je podsetila TS, ta američka kompanija je prema ranijim najavama zainteresovana za učešće u izgradnji deonice puta Pojate-Preljina, a da je ministarka krajem septembra ove godine izjavila da su "na infrastrukturnim projektima prisutni i Svetska banka i Evropska investiciona banka i Evropska banka za obnovu i razvoj, kineski, azerbejdžanski i evropski izvođači, a uskoro i američke kompanije".
"Memorandum o saradnji nije pravni osnov na osnovu kojeg se može odrediti ko će graditi auto-put u Srbiji. U tu svrhu je moguće zaključiti isključivo ugovor. To može biti ugovor o javnoj nabavci radova, ugovor o koncesiji ili drugom vidu javno-privatnog partnerstva ili ugovor o donaciji", navodi se na sajtu TS.
Dodaje se da su javne nabavke i javno–privatna partnerstva aranžmani kod kojih se privatni partner određuje u postupku nadmetanja, uz sprovođenje domaćeg zakona, a nije poznato da je takva procedura sprovedena za Moravski koridor, a i da jeste, ona bi rezultirala zaključivanjem ugovora a ne nekog drugog pravnog posla.
"Izuzetak predstavljaju nabavke koje se realizuju na osnovu međudržavnog sporazuma, što se u Srbiji već desilo u nekoliko situacija, na primer prilikom izgradnje deonice od Ljiga do Preljine, kada je napravljen vezani sporazum sa Azerbejdžanom – da se izgradnja finansira iz kredita te države i da posao izvodi unapred određena firma", istakla je TS.
Navedeno je da će na sličan način, samo iz kineskog kredita, po svoj prilici biti modernizovana i pruga ka mađarskoj granici.
"Očigledan nedostatak takvih aranžmana jeste to što se isključivanjem konkurencije gubi prilika da se kroz nadmetanje dođe do najpovoljnijeg ponuđača. Pored toga, ozbiljno se narušava i čitav sistem javnih nabavki, pa se stroga pravila primenjuju na nabavke vrednosti od nekoliko desetina hiljada evra, a ne i na nabavke vredne stotine miliona", ocenila je TS.
Istaknuto je da se kod nekih infrastrukturnih projekata Zakon o javnim nabavkama zaobilazi i primenom pravila međunarodnih finansijskih institucija koje daju kredit i da tada nadmetanje postoji, ali ne i mogućnost podnošenja zahteva za zaštitu prava.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 2
Student
Nikola
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar