Od sat i po do dva povraćaj je 75 odsto, a za svako kašnjenje duže od dva sata moći će da računaju na povraćaj celokupnog iznosa karte. Ta prava moći će da ostvare čak i ako je kašnjenje uzrokovano lošim vremenskim uslovima.
"Mnogo korisnika železničkog prevoza smatralo je da ne mogu da ostvare nikakva prava u slučaju kašnjenja voza, loših veza ili otkazivanja putovanja. Tome doprinosi i činjenica da većina država članica ima mehanizme kojima svoje železnice izuzima iz obaveza o pravima potrošača", izjavila je za "Politiku" Biljana Borzan, hrvatska evro-parlamentarka i članica Odbora za zaštitu potrošača koja je takođe učestvovala u izradi ove direktive.
Ona smatra da će predlog koji je nedavno usvojen bolje zaštititi putnike u železničkom saobraćaju.
"Bolje se regulišu prava putnika koji imaju više karata za jedno putovanje, jer često u slučaju kašnjenja prvog voza, kasnite i na sledeći. Potencira se, takođe, pravo na informisanost. Putnik pri kupovini karte mora da bude obavešten o najboljim opcijama i svojim pravima", navela je Borzan.
Situacija u Srbiji drugačija je u odnosu na EU. Kako kažu u preduzeću "Srbija voz", regulativa koja je nedavno izglasana na nivou Unije i ona koja važi kod nas se razlikuju, ali je, dodaju, cilj da se one što pre usklade iako Srbija nije članica EU.
Zato je, kako kažu, u prethodnom periodu usvojen pravilnik Evropskog parlamenta i Saveta o pravima i obavezama putnika u železničkom saobraćuju.
"Poštujemo te odredbe, osim kada je reč o naknadama putnicima u slučaju kašnjenja, jer nismo članica EU", rekli su u ovom preduzeću.
Oni su dodali da se vode preporukama iz 2005. godine koje propisuje Povelja o međunarodnom putničkom saobraćaju, koja podrazumeva obavezu davanja informacije o privremenoj izmeni reda vožnje, ponudama, kao i o prevozu osoba sa posebnim potrebama.
U "Srbija vozu" su naveli da ukoliko voz kasni ili je putovanje odloženo, oni su dužni da putnicima ponude osveženje (jedno bezalkoholno piće).
"Ako nije moguće da se putovanje nastavi istog dana i ne postoji alternativni prevoz, po razumnoj ceni se nudi prenoćište, ukoliko u regionu postoji raspoloživ smeštaj", odgovorili su "Politici" u ovom preduzeću.
Nadoknada putnicima je nešto povoljnija u slučaju kada je "Srbija voz" uticao na kašnjenje međunarodnog putničkog voza. Tada će za kašnjenje duže od jednog sata putniku biti nadoknađeno 20 odsto cene karte u domaćem saobraćaju. Za više od tri sata moći će da dobije povraćaj od 30 odsto. Pravo na nadoknadu, objašnjavaju, imaju putnici koji uz reklamaciju prilažu voznu kartu izdatu po međunarodnoj tarifi. Pravo na nadoknadu nemaju putnici s kartom kao što su PASS ili one kupljene po sniženim cenama, kao i putnici koji su o kašnjenju bili obavešteni pre otpočinjanja putovanja.
O tome kako je izgledalo jedno putovanje vozom od Novog Sada do Beograda, odnosno zašto Bajaga nije bio u pravu, možete pročitati u našem tekstu
OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 12
Tihi
Nikola
malena
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar