Bojović: Mora se posvetiti veća pažnja održavanju puteva

Kvalitet puteva u Srbiji je na sličnom nivou kao u zemljama regiona, poput BiH, Makedonije, Rumunije, ali smo daleko od EU i vodećih zemalja, kaže dekan Saobraćajnog fakulteta Nebojša Bojović.
Dodaje i da se, osim izgradnje, veća pažnja mora posvetiti i održavanju puteva.
 
Ne prođe dan, a da iz medija ne saznamo da je neko poginuo u saobraćajnoj nezgodi. Uzroci su brojni, najčešće je reč o nepoštovanju saobraćajnih propisa, ali nije retkost ni da je razlog loš put ili neadekvatna saobraćajna signalizacija.
 
"Mislim da je stanje, kada pogledamo putnu mrežu u BiH, Makedoniji, Rumuniji, na sličnom nivou. Daleko smo od EU i vodećih zemalja, a ispod smo Slovenije i Hrvatske", izjavio je Bojović u emisiji Novi dan na televiziji N1.
 
Kako kaže, važno je pitanje novca i mogućnosti izgradnje novih puteva, ali je takođe važno i održavanje te infrastrukture.
 
"Daću jedan primer - u Japanu se na svake tri godine menja kompletno taj habajući sloj na putevima, kod nas se to radi svega jedan posto godišnje. Važno je odvajati sredstva za te namene i kontrolisati", kazao je gost N1.
 
Na pitanje da li oseti razliku kada sa srpskih puteva, recimo, pređe u Hrvatsku, Bojović kaže: "Na toj deonici je rađeno, da se habajući sloj uredi i da se taj deo prelaska prilagodi. Ali, kada govorimo o delu ka Mađarskoj ili Bugarskoj, mislim da je to urađeno kvalitetno i da se ne oseća ta razlika, kako kažete".
 
Retko ko je, međutim, naplatio štetu na automobilu jer je upao u rupu na putu. Ključno pitanje je signalizacija, kaže Bojović.
 
"Nama nedostaje katastar saobraćajne signalizacije. Godišnje se više od 1.000 saobraćajnih znakova skine s puta, a s druge strane, kada treba da se taj znak vrati, često se ne zna uopšte šta je stajalo na tom mestu", kaže Bojović.
 
Naglašava da horizontalna i vertikalna signalizacija mora da bude "savršeno postavljena".
 
"Ona služi kao prevencija, jer sprečava fatalne posledice", dodaje gost N1.
 
Struka se, kako kaže, konsultuje, ali ne u dovoljnoj meri.
 
"Mi često učestvujemo u radnim grupama, ali kada dođe do zakonodavstva, tu se često menja", izjavio je Bojović.
 
Dodaje i da lokalne zajednice ne koriste u dovoljnoj meri sredstva i budžete kako bi podigli stepen bezbednosti saobraćaja.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • milinko

    18.11.2018 19:06
    putevi su nam s..r
    Na bezbednost saobraćaja utiče i to što u Srbiji više vremena gledam u asfalt neposredno ispred sebe nego u druga vozila.
  • posmatrač

    18.11.2018 18:49
    Uvek i jedino ...
    ... od svega dobrog što bi moglo biti , samo: bla, bla, bla, bla, bla, bla, ....
  • Biciklista

    18.11.2018 18:21
    Vaša struka iznedrila je i mnoge "briljantne" ideje, poput one da saobraćajni znak ne važi ako je malo išaran ili spušten 5 cm i slično. Za ivičnjake na biciklističkim prelazima treba vam dodeliti posebnu nagradu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija