Trgovci ne priznaju žalbe na kvalitet obuće u 70 odsto slučajeva

Žaliti se na kvalitet obuće u Srbiji najčešće je jalov posao. Svaka treća reklamacija vezuje se za cipele i patike, a odgovor trgovaca u gotovo 70 odsto slučajeva je negativan.
Trgovci ne priznaju žalbe na kvalitet obuće u 70 odsto slučajeva
Foto: Pixabay
Kako pišu "Novosti", nekada se u odbijanju pritužbi prodavci pozivaju na ovlašćene laboratorije, od kojih se nikako ne može očekivati pozitivan odgovor. Jer, upravo oni daju potvrde kvaliteta pri uvozu i ne mogu kasnije svoje potvrde i pobijati.
 
To je nedavno shvatila i Beograđanka M. S. koja se trgovcu požalila na kvalitet patika. Kako propisuje zakon, odgovor od trgovca je dobila u roku od osam dana. Reklamacija joj je odbijena uz objašnjenje - "nepravilno korišćenje", a to je potvrdila i jedna ovlašćena laboratorija. Problem je što je ova laboratorija uvozniku potvrdila kvalitet iste sportske obuće.
 
"Tako dolazimo u situaciju - 'kadija te tuži, kadija ti sudi'. Kako mogu da očekujem da mi odobre žalbu, kada bi onda laboratorija pobila svoju prethodno datu potvrdu kvaliteta koju je dala pri uvozu. Sigurno neće reći da su patike pukle zbog lošeg kvaliteta, kada su pri uvozu rekli da su dobrog kvaliteta. Patike sam platila skoro 20.000 dinara. Nisam pokisla u njima i nisam ništa uradila da bi se raspale posle dva meseca", kaže M. S.
 
To je, prema rečima predsednika Pokreta potrošača Srbije Petra Bogosavljevića, klasičan primer sukoba interesa. On smatra da je nedopustivo da kuća koja potvrđuje kvalitet obuće kasnije presuđuje o reklamaciji na tu istu obuću.
 
"Rok za reklamaciju od šest meseci je dat upravo zbog toga što je u toku tog perioda odlepljivanje đonova ili rašivanje posledica najčešće fabričke greške, nikako greške potrošača. Iza objašnjenja "nepravilno korišćenje" ili "nepravilno održavanje" najčešće stoji loš kvalitet", kaže Bogosavljević za "Novosti".
 
Godišnje Nacionalnoj organizaciji za zaštitu potrošača (NOPS) stigne oko 17.000 žalbi na kvalitet proizvoda i usluga. Trećina se odnosi na telekomunikacije - mobilne telefone, ali i usluge, druga trećina na kvalitet obuće, a poslednja trećina na svu ostalu robu i usluge. To znači da se godišnje na kvalitet obuće NOPS požali oko 5.600 građana.
 
"Najveći problem je što se potvrde o kvalitetu izdaju samo na osnovu organoleptičkih analiza. Potvrđuju kvalitet na osnovu izgleda patike. Dodatno je što trgovci reklamacije i ne šalju laboratorijama, već odgovore sami i to najčešće negativno. Moramo da uvedemo standarde u propise koji bi garantovali kvalitet robe pri uvozu", kaže predsednik NOPS Goran Papović.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Pera

    25.11.2018 12:59
    Veliki je problem sto prodavci namerno pogresno deklarisu obucu.
    Recimo cipela na kojoj pise na engleskom da je nepromociva i da ima goretex membranu ima deklaraciju da je za suvo vreme a u reklamnim porukama na kutiji te iste cipele pise drugacije.
    Ako recimo takvu cipelu nosite po blatu i ona pukne ili se nesto desi zbog fabricke greske odbice reklamaciju jer ste je nepravilno koristili.
    U pojedinim prodavnicama ne mozete da kupite nijedan par cipela za kisu :)
  • 021

    25.11.2018 12:50
    "Patike sam platila skoro 20.000 dinara. Nisam pokisla u njima i nisam ništa uradila da bi se raspale posle dva meseca."
    Pa, tako ti i treba kad si pa bacis tolike novce za obucu za koju unapred znas sasvim sigurno da ne moze i nece trajati duze od 6 meseci i da reklamaciju mozes da okacis macku o rep! Zato ja kupujem obucu na pijaci za 2000 dinara i miran sam jer znam da ce mi ta obuca trajati tacno toliko koliko sam platio! Ja, fakat, mozda nemam u novcaniku, al' zato imam u glavi!
  • DJEKI

    25.11.2018 12:26
    MORAM PRIZNATI
    Da sam reklamirao cipele-patike u "Planeti" i da sam dobio mogucnost zamene ili kupovinu u istom iznosu. Nisu svi isti!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija