Da đon na čizmama otpadne nekoliko dana posle kupovine nije retkost. Godišnje Nacionalnoj organizaciji za zaštitu potrošača stigne više od 6.000 žalbi na kvalitet proizvoda i usluga, prenosi
RTS.
Na prvom mestu su reklamacije na obuću, na drugom informaciona i komunikaciona oprema, a na trećem mestu su žalbe na rad bele tehnike i velikih kućnih aparata.
"Ono gde je najčešće zabluda potrošača, to je da imaju pravo da robu zamene i da vrate novac bez da se pozivaju na neki objektivan razlog, znači da imaju određeni vremenski period kada mogu da se predomisle. Jedino kada poručuju robu na daljinu, putem interneta, telefonom od registrovanih firmi imaju period u roku od dve nedelje kada mogu da se predomisle", kaže Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača.
A zabluda potrošača je i da "Jugoinspekt" odlučuje da li će prodavac prihvatiti ili odbiti reklamaciju.
"Prosto nismo prepoznati u zakonu na taj način. Nas može da angažuje neka od strana u sporu da damo stručno mišljenje pošto posedujemo stručne kapacitete i opremu koja može da vrši ispitivanja na obući. Mi smo insistirali kod zakonodavca da ovakvu vrstu ispitivanja uvedu kao obaveznu prilikom uvoza robe da bi se predupredio broj reklamacija, siguran sam da bi se smanjio broj, višestruko smanjio broj reklamacija", ističe Saša Filipović iz "Jugoinspekta".
Zakonom su prava građana u brojevima sledeća:
Dve godine – imate pravo na opravku i zamenu robe, iako nemate garanciju.
Četrnaest dana – imate pravo da se predomislite ukoliko ste naručili robu preko Interneta, TV prodaje, kataloga, na prezentaciji ili od prodavca koji se pojavio na vašim vratima.
Osam dana – rok u kome prodavac mora da odgovari na reklamaciju.
Petnaest dana – rok za rešavanje reklamacije (izuzetak su nameštaj i tehnička roba, kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana).
Trideset dana – rok u kome je prodavac dužan da vam isporuči robu, ukoliko nije drugačije ugovoreno.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 4
Limanoid
Ana
Milan
Ja imam relativno dobro iskustvo sa reklamacijama, ali u dva slučaja nisam bio do kraja zadovoljan. Jednom sam morao da dodatno intervenišem za patike koje su se razlepile posle nepunih mesec dana nošenja - prvo su odbili reklamaciju sa nekim generičkim objašnjenjem da oštećenije nije nastalo zbog nesaobraznosti nego "zbog upotrebe", ali su je naknadno, posle mog prilično nadrdanog maila ipak prihvatili. Drugi problem je bio sa grafičkom karticom za kompjuter - nisu želeli da zamene neispravnu grafičku karticu koja se pokvarila u garantnom roku, nego su mi vratili novac, što ne bi bio problem da u međuvremenu kartice nisu značajno poskupele i za te pare je mogla da se kupi samo za klasu slabija kartica. Ubeđen sam da nisu bili u pravu, ali ovaj put nisam insistirao jer sam tu karticu, mada novu i sa garancijom i kupio po nižoj ceni od tadašnje tržišne, pa sam sa doplatom za novu (koju sam dobio odmah) bio otprilike na nuli, a i ta je bila jedina na lageru.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar