Iako je Vlada Mađarske nedavno odlučila da zbog porasta troškova raspiše novi tender za modernizaciju mađarske deonice železničke pruge Budimpešta-Beograd, u srpskom resornom ministarstvu kažu da to ne utiče na projekat rekonstrukcije pruge u Srbiji.
Mađarski mediji pišu da će zbog odluke vlade radovi početi tek 2020. godine, godinu dana kasnije nego što je bilo planirano.
U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije kažu za Tanjug da "poslednja dešavanja u vezi s projektom u Mađarskoj ne utiču ni na koji način na realizaciju projekta modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd-Budimpešta u Srbiji".
"S mađarskim partnerima smo praktično u dnevnom kontaktu i usaglašavamo sve tehničke parametre kako bi ceo projekat funkcionisao na jedinstven način, kako to propisuju evropski standardi, a i naši propisi koji su važeći u Srbiji, a koji su u potpunosti usaglašeni s propisima EU", navode u ministarstvu.
Prema pisanju mađarske agencije MTI, projektovani troškovi modernizacije deonice u dužini od 152 kilometra između Budimpešte i Kelebije, na granici sa Srbijom, iznosili su u maju 2018. godine 578 milijardi forinti (1,79 milijardi evra). Međutim, najbolja ponuda koja je od tada stigla iznosila je 693 milijarde forinti. S obzirom da mađarska vlada nije spremna da snosi veće troškove, pokrenula je nov postupak javnih nabavki.
"Pratimo i usaglašavamo rokove realizacije projekta u cilju da u što kraćem roku ceo projekat od Beograda do Budimpešte bude završen", kažu u resornom ministarstvu u Srbiji.
Cilj modernizacije ove železničke saobraćajnice jeste da se olakša transport kineske robe u Evropu koja dolazi iz grčke luke Pirej. Ta roba bi bila dovožena železnicom preko Srbije u Mađarsku.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 3
ne može opušteno
*
I pored toga što kargo vozovi ne ištu saobraćaj velikim brzinama, dok su se u tu svrhu (?) pojavili u Subotici prvi strani operateri, a zaposleni bivših Železnica Srbije otišli svojim kućama. Sve lepše od lepšeg, skoro pa ko ministarka nam.
Jogi Letač
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar