Tek svaki četvrti pružni prelaz u Srbiji ispravan

Tek svaki četvrti, peti prelaz na kom se ukrštaju put i pruga opremljen je svetlosnim znacima i rampama.
Od 2.138 prelaza, neispravno je čak 1.636, piše Danas. U petak, kada se dogodila nesreća koja je odnela pet života, iz Železnice su tvrdili da je prelaz kod Međurova bio propisno obeležen.
 
Prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja, "prelaz puta preko železničke pruge mora biti obeležen propisanom saobraćajnom signalizacijom. Na prelazu puta sa savremenim kolovoznim zastorom (asfalt, beton, kocka i sl.) preko železničke pruge moraju se postaviti semafori kojima se najavljuje približavanje voza. Na prelazu puta preko železničke pruge postavljaju se branici ili polubranici kojima se zabranjuje i sprečava prelazak vozila preko pruge, kojima mogu biti pridodati uređaji za davanje zvučnih znakova koji upozoravaju na spuštanje branika, odnosno polubranika. Kada su na prelazu puta preko pruge postavljeni branici ili polubranici, a uređaj za njihovu upotrebu nije ispravan ili se ne koristi, ti branici moraju biti uklonjeni ili na odgovarajući način prekriveni", navodi zakon u članu 153.
 
U tom članu, svetlosni saobraćajni znak koji najavljuje dolazak voza mora biti postavljen čak i na putu koji nema asfalt.
 
Prema rečima profesora Krsta Lipovca, šefa katedre za bezbednost na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu, ako je reč o autoputu ili putevima prve i druge kategorije, odgovornost za ispravno postavljenu saobraćajnu signalizaciju snose Putevi Srbije, a u ovom slučaju, obzirom da je reč o lokalnom putu, teret pada na Gradsku upravu Niš.
 
"Ipak, lokalna samouprava ne može sama i bez saradnje sa železnicom da postavlja svetlosne saobraćajne znake, branike i polubranike. Neophodno je da rade zajedno. Zbog toga postoji velika odgovornost nadležnog ministarstva, ono mora da ih organizuje, dovede za sto kako bi se odredio način za obezbeđenje prelaza, koliko je ograničenje brzine, na kom rastojanju su potrebni znaci. Troškove tog obeležavanja u najvećoj meri snosi železnica, jer su svetlosna upozorenja i branici njen deo posla. Međutim, da li su realne cene od 100.000 ili 200.000 evra za osiguranje jednog prelaza, nisam siguran. I meni to deluje previše", kaže Lipovac.
 
Prema njegovim rečima, u medijima se uglavnom govori o krivici vozača autobusa, a to je pogrešno.
 
"Mnogo je veći doprinos da se iz tih nesreća nešto nauči, da se promeni pristup i da kreatori sistema pronađu način kako da sistemski reše nebezbedne situacije. Na to u prvom redu mogu da utiču oni koji projektuju, grade i planiraju saobraćajnice, u drugom ešalonu su institucije koje se bore za što više nadležnosti, jer im to obezbeđuje finansiranje, ali one imaju i odgovornost za funkcionisanje sistema. Najzad, najviši oblik odgovornosti je na političarima, iako oni to ne vole da čuju. Ali, oni donose budžet, propise, osnivaju institucije, planiraju gradnju, oni upravljaju sistemom", zaključuje Lipovac.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Pljuc

    26.12.2018 19:24
    Slično kao u Ministarstvu saobraćaja. Tek svaki četvrti nešto zna...
  • Plavić

    26.12.2018 19:06
    Stop!
    Mnoštvo je sada "mudraca" u ovoj gnusnoj bari u koju se pretvorio saobraćaj u Srbiji ... Zakon o bezbednosti saobraćaja je takav kakav je, preopširan, nesređen, smušeno organizovan, odredbe koje se odnose na jednu oblast ili učesnika, često su rasute u više poglavlja ... ali - postoji! U uređenom društvu to znači i da se primenjuje i poštuje. U uređenom društvu, ako u Zakonu stoji : "Učesnici u saobraćaju dužni su da se pridržavaju ograničenja, zabrana i obaveza izraženih saobraćajnom signalizacijom i da postupe u skladu sa njihovim značenjem" (član 132, stav 3) - onda učesnik u saobraćaju pred znakom "Stop", pa čak i kada stoji na sred livade, a ne pred pružnim prelazom - uradi ŠTA? Pogotovo vozač vozila za prevoz putnika! Bilo branika, polu ili četvrt branika ili ne. Svetlelo i zvonilo ili ne!
    Ko je do ove tragedije ozbiljnije reč izgovorio o pružnim prelazima? Koliko ih ima na putu za Titel, na primer. Kada ste čuli da je tu bilo udesa? A nema na svakom rampi, polu ili četvrt branika ... Konačno, šta se u našim "saobraćajnim" životima promenilo posle onog strašnog masovnog udesa na auto-putu za Niš? Pa kod nas i biciklisti vode raspravu kakva treba da su im svetla - iako i to u narečenom Zakonu lepo piše ... piše što-šta i o pešacima, telefonima, jednosmernim ulicama, linijama na kolovozima, rupama i o krpljenju rupa ... Stvarno i najzad ... kog će nam vraga taj gnusni Zakon. I zakoni uopšte!?! Ma ko ih ...
  • limanac

    26.12.2018 18:02
    Samo jarbole
    Vazno je da se grade jarboli !

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija