Kako piše
"Insajder", Srbija je i 2019. godinu dočekala bez kompletno završenog Koridora 10, a sve zbog 11,5 kilometara deonice u Grdeličkoj klisuri koja nije završena do kraja 2018. kako je to više puta najavljivano. Brdo na kome se nekoliko puta urušavao, a zatim konačno i srušio potporni zid, nije u zadatom roku uspešno savladano.
Ono što se pouzdano zna je da prvobitni projekat nije bio dobar i da će sanacija problematične kosine koštati najmanje tri miliona evra. Ono što se ne zna je ko je odgovoran za loše izvedene radove i ko će platiti na kraju štetu - građani ili izvođači radova. Kako piše Insajder, iako nadležni tvrde da taj trošak neće ići na račun građana, već izvođača, činjenica je da takav scenario nije baš izvestan sve dok nečiju odgovornost ne potvrde nadležne institucije.
Samo za izgradnju tunela Predejane na deonici Grdelica - Caričina dolina na Koridoru 10, država je izvođaču radova zbog kašnjenja za koje on nije odgovoran isplatila odštetu od 2,8 miliona evra. Zbog toga je ovaj projekat umesto ugovorenih 15,2 miliona evra državu koštao 18 miliona. Slične zahteve za odštetu zbog kašnjenja za koja nisu odgovorni uputila je i firma Trejs koja takođe izvodi radove na deonici Koridora 10 koja prolazi kroz Grdeličku klisuru.
Dok javnost čeka odgovore na ta pitanja, španska firma Azvi je nadležnima, državom preduzeću Koridori Srbije, u međuvremenu ispostavljala odštetene zahteve. Prema podacima koje je ovo državno preduzeće dostavilo na zahtev novnara Insjadera, Azvi traži ukupnu odštetu od oko 14,3 miliona evra za kašnjenja od 1.330 dana za koja, kako navode, oni nisu odgovorni. Taj zahtev je i dalje na razmatranju nadležnih inženjera Koridora Srbije, koji će odlučiti o osnovanosti i konačnoj visini odštete koja će izvođaču biti isplaćena.
U slučaju tunela Predejane, izvođač je recimo tražio odštetu od 14,2 miliona evra, ali mu je na kraju priznato 2,8 miliona evra.
Opširnije o odštetnim zahtevima
OVDE.
Koridor 10 - nepremostiva prepreka za sve vlade
Koridor 10 bio je kamen spoticanja svih resornih ministara od 2000. godine. Koliko god da su dolazeći kritikovali prethodne zbog probijanja rokova i stalnih pomeranja, svaki sledeći ministar je došao u istu situaciju. Koridor 10 je tako sa dolaskom nove vlasti predvođene SNS-om, prema najavama, trebalo da bude završen krajem 2016. Taj rok je više puta u međuvremenu pomeran, a poslednji dat je kraj 2018. Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović u emisiji Insajder debata je sredinom novembra tvrdila da ćemo se do kraja 2018. voziti celim Koridorom 10.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 14
СЕНОВИЋ
limanac
Do sada smo mogli iskopati i onaj kanal do Soluna koji je Nikolic predlagao, da smo ga poslusali, pa da lepo u Grcku idemo brodovima,kajacima,camcima jer kad uskoro budemo poceli da pravimo one letece automobile, koje je AV ugovorio u Kini, onda ce ovaj autoput postati promasena investicija.
Zvonko
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar