"Od svakog časa koji održim dobijem 300 dinara. Da bih zaradio 50.000-60.000 dinara moram da vozim najmanje 200 časova, što je praktično neizvodljivo", kaže za "Novosti" Marko T, instruktor iz jedne beogradske auto-škole i dodaje da mu za svaku i najmanju grešku koju upiše u knjigu rada saobraćajna policija piše kaznu.
On objašnjava da su kazne nesrazmerno velike. Instruktor za bilo koju, čak i najsitniju grešku, nehotično pogrešno upisano vreme, na primer, plaća 10.000 dinara.
"Za taj prekršaj odgovorno lice u auto-školi mora da plati najmanje 20 hiljada, a škola sto hiljada dinara", priča Marko.
On dodaje i da nije logično da ako kao "civil", vozač van radnog vremena, napravi saobraćajni prekršaj za koji mu na primer oduzmu dozvolu mesec dana on ne može da se bavi svojim poslom čak dve godine.
I pojedini vlasnici auto-škola kažu da su svesni da će vrlo verovatno ostati bez velikog broja instruktora, a i sada ih ima nešto više od 4.700 u celoj Srbiji, ne samo zbog toga što su slabo plaćeni, već i zbog novih propisa.
"Svi koji imaju C kategoriju, a u to se ubraja i većina instruktora vožnje, ove godine će po automatizmu, zbog odredaba novog Zakona o saobraćaju, dobiti licencu profesionalnog vozača sa kojom mogu da odu u inostranstvo i voze kamion. Razlika u plati, ali i u uslovima rada, je ogromna i jasno je da mi tu utakmicu ne možemo da dobijemo", objašnjava za "Novosti" vlasnik jedne auto-škole.
On naglašava da se do licence teško stiže. Potrebno je da se prvo završi srednja saobraćajna škola, a zatim da se stekne i peti stepen "vozač instruktor".
Komentari 8
Predlagač
Svako od nas je najbolji!
Stoga predlažem usvajanje američkog sistema:
Matorci uče decu, malo se vozaju sa njima i pošalju ih na ispit. Ako nemaš matorce, naučiće te neko ko već zna...
I to je to!
Nema mnogo pameti.
Koji će nam uopšte te autoškole?!
uh
Vozac
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar