Odnosno, moraćete da sačekate na naplatnoj rampi dok vam neko ne donese novac, što važi i za strance, piše
Politika.
Izuzetak su samo oni koji su pokradeni tokom putovanja, ali moraju da to dokažu policijskim zapisnikom. U tom slučaju, važi posebna procedura i mogućnost da putarinu plate kasnije.
Kako Politika saznaje u "Putevima Srbije", mogućnost naknadne naplate putarine na osnovu izjava u našoj zemlji ukinuta je još 2012. godine zbog mnogih zloupotreba, uglavnom autoprevoznika.
"Sve do 31. maja 2012. u Srbiji je postojala mogućnost pisanja izjave, uz obavezu da se putarina plati u roku od osam dana. Međutim, dešavalo se to da su vozači auto-transportnih preduzeća masovno pisali izjave. Novac koji su dobijali za te namene zadržavali su za sebe", objašnjavaju za Politiku u ovom preduzeću. Kažu da su ovakvu mogućnost uveli da bi olakšali ljudima koji se nađu u neprijatnoj situaciji. Ipak, takva pogodnost pretvorila se u sistemsku zloupotrebu i veliko operećenje za ovo preduzeće u kome je postojala čitava služba za obradu ovih formulara.
"Vozači su videli u tome način da zarade. U jednom trenutku nakupilo se čak 159.080 neplaćenih izjava koje sudovi nisu procesuirali. Bili smo prinuđeni da ukinemo izjave, tako da sada ako neko nema novca, mora da zove prijatelja ili rođaka", objašnjavaju u "Putevima Srbije".
Oni tvrde da se ovakve situacije izuzetno retko događaju, svega dva do tri puta godišnje.
Prema podacima hrvatskog preduzeća za puteve, prošle godine je do njihovih naplatnih rampi svakoga dana, u proseku, stizalo šest vozača koji nisu imali novac ni kreditnu karticu.
Što je, kažu, zanemarljivo u odnosu na ukupan broj vozila na auto-putu. U ovakvim slučajevima vozači moraju da popune poseban formular na osnovu koga mu se ispostavlja račun koji moraju da plate u roku od 15 dana. Procedura je komplikovanija ukoliko vozač istovremeno nema ni lična dokumenta, jer tada mora da interveniše i policija koja pravi zapisnik. Tek kada od MUP-a, na osnovu registracije, dobiju tačne podatke o vlasniku, zaposleni će ispostaviti račun za naknadnu naplatu putarine.
Još jedna od neprijatnosti koja se vozačima može dogoditi jeste da izgube TAG. U Srbiji, u tom slučaju, u obavezi su da plate pun iznos putarine najduže deonice na tom pravcu, plus 350 dinara na ime troškova obrade. Tako, recimo, vozač koji je krenuo do Rume i trebalo je da plati putarinu 130 dinara moraće da izdvoji 370 dinara (za relaciju Beograd-Šid) i 350 dinara za troškove. Ako je iz Beograda krenuo do Požarevca, dokle putarina košta 200 dinara, platiće pun iznos do Niša - 80 dinara i 350 za troškove.
U Hrvatskoj je nešto drugačije i nepovoljnije. Za izgubljenu karticu naplaćuju dvostruki iznos najduže relacije na tom autoputu. Utešno je da ukoliko vozač, pak, karticu naknadno pronađe, može da traži povraćaj novca - vremenskog roka nema, što znači da ovu mogućnost može da iskoristi i posle 10 godina.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 6
zomby
DonJuan
Dejan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar