Dejan Turkalj, direktor jedne firme koja se bavi profesionalnim upravljanjem, objašnjava da je firma ta koja treba da im bude dostupna tokom 24 sata.
"Firma koja se bavi profesionalnim upravljanjem treba da ima kol centar, dežurstvo, i da u svakom trenutku vodi evidenciju poziva i reklamacija", precizirao je Turkalj.
Pojasnio je da upravnik zgrade, bilo da je reč o profesionalnom ili upravniku iz redova stanara, ne odlučuje već sprovodi odluke vlasnika stanova koje se donose većinom.
"Upravnik zgrade nije domar niti čistačica, ne bavi se održavanjem zelenila već organizuje sve te aktivnosti. On je terenski radnik u čijoj je nadležnosti da održava sastanke, komunicira sa vlasnicima stanova i sve zahteve prosledi u firmu koja se time bavi", rekao je Turkalj.
Kako je dodao, problem je što vlasnici stanova smatraju da je profesionalni upravnik odgovoran za sve, pa i za loše stanje zgrada starih više decenija.
Problem je, kaže, i nedostatak novca. Podsetio je da je zakonom i pravilnicima o minimalnim izdvajanjima za tekuće i investiciono održavanje zgrada jasno definisana suma koju stanari moraju da uplate na račun zgrade.
"Pojedini stanari smatraju da sav taj novac prihoduje firma koja se bavi profesionalnim upravljanjem što nije tačno", jasan Turkalj.
Objašnjava da je reč o rezervnom fondu zgrade koji se koristi za tekuće održavanje i hitne intervencije.
Problem je, kaže, i loša komunikacija između stanara i upravnika do koje najčešće dolazi zbog loše prezentacije zakona u javnosti.
"Često se u medijima pojavljuju informacije o tome šta su obaveze profesionalnih upravnika, ali sve manje ili skoro nikako koje su obaveze vlasnika stanova, a jedna od njih je upravo održavanje zgrada", istakao je Turkalj.
Prema poslednjim podacima iz Registra profesionalnih upravnika zgrada, koji vodi Privredna komora Srbije, u našoj zemlji radi 871 profesionalni upravnik zgrada.
Koje su obaveze upravnika?
Mirjana Kovačević iz PKS kaže da profesionalni upravnik predlaže skupštini stambene zajednice program održavanja zgrade i stara se o održavanju zemljišta koje služi za redovnu upotrebu zgrade. Takođe, navela je, profesionalni upravnik uz saglasnost skupštine stanara odlučuje o načinu korišćenja zemljišta koje služi za redovnu upotrebu zgrade, obezbeđuje mogućnost prijavljivanja kvarova ili drugih problema kao što su nepoštovanje kućnog reda, buka i drugi štetni uticaji u zgradi 24 sata.
"Na osnovu primljene prijave profesionalni upravnik je dužan da obavesti nadležni organ o problemu, odnosno zahteva preduzimanje odgovarajućih mera od nadležnog organa, evidentira svaku primljenu prijavu sa podacima o problemu i vremenu prijema, obezbeđuje izvršenje hitnih intervencija u primerenom roku, a najkasnije 48 sati od trenutka prijave", navela je Kovačević.
Krovovi koji prokišnjavaju, oronule fasade čiji su delovi skloni padu, zapušena kanalizacija, krađa oluka i delova slivnika, neispravni interfoni i ulazna vrata zgrade, nepostojanje video nadzora i neadekvatno održavanje higijene samo su neki od zadataka koje profesionalni upravnici u dogovoru sa stanarima moraju da reše, dodala je Kovačević.
Osim svakodnevne komunikacije sa stanarima, javnim i komunalnim preduzećima, Kovačević kaže da su profesionalni upravnici u obavezi i da odgovaraju na zahteve građevinske inspekcije, komunalne policije i inspekcije, poreske uprave. Takođe, moraju da poznaju finansijske i računovodstvene poslove.
Ukoliko profesionalni upravnik neadekvatno obavlja svoje dužnosti, stanari ga mogu prijaviti PKS koja, prema zakonu, treba u tu svrhu da uspostavi Sud časti.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 27
Poli
Đole
Očigledno ste direktori zgrade, ili vlasnici iste.
Pa vas boli što za neznatnu svotu od nekih 30-tak hiljada dinara mesečno,
dobijate tretman neadekvatan... Da ne ulazimo u tajne dogovore sa majstorskim firmama, da je nešto pokvareno i kada nije.
Rešenje vašeg problema je jednostavno.
Prepustite posao poštarima koji rade za 20.000, dinara, portirima ili spremačicama.
Njima neče smetati tretman.
sluzbenicici
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar