Kako pišu
Novosti, trgovci aparatima ne prihvataju da zamene usisivač koji ni mrve ne može da pokupi, kao ni slušalice sa lošim kvalitetom zvuka. Drugi uređaj se može dobiti samo u slučaju neispravnosti ili oštećenosti, a loš kvalitet nije objektivni nedostatak.
Potrošačima predstoji samo da se, kako savetuju u Ministarstvu trgovine, dodvore trgovcu i ubede ga da im vrati robu čijim kvalitetom nisu zadovoljni, jer kako kažu, "lepa reč i gvozdena vrata otvara". Garancija je zaštita samo u slučaju da je uređaj neispravan ili oštećen.
"Kupila sam dva para bežičnih slušalica od 7.000 dinara, a kako većina robe u prodavnici nije dostupna za probu, jer su spakovane u kutijama i zaštićene dekorativnim selotejpom, oslonila sam se na preporuku prodavca. Kod kuće sam shvatila da obe slušalice nemaju željeni kvalitet zvuka. Trgovac je odbio da mi zameni robu, jer su slušalice ispravne. Nikoga ne interesuje to što ću morati da kupim nove slušalice jer sa ovima na koje sam bacila pare, ne mogu da radim", kaže Vojislava B. iz Beograda.
Tehnika je često razlog što se kupci žale inspekciji. Loš kvalitet uređaja, međutim, prema zakonu je subjektivna procena kupca i da li će potrošač uspeti da zameni robu zavisi samo od volje trgovca. Na sajtu Ministarstva trgovine se naglašava da prodavac nije dužan da zameni robu ili vrati novac samo zato što se potrošač predomislio ili pogrešio u proceni.
"Nije, međutim, uvek reč o proceni, već o obaveštenosti, za koju je zadužen trgovac. Ne moramo svi da budemo stručnjaci za tehniku, a većina nas se pri kupovini i oslanja na savete trgovca. Ako nas prodavac nije dovoljno uputio u sve karakteristike tehničkog uređaja, onda kupac ima pravo da se žali i traži zamenu robe", poručuje predsednik Pokreta potrošača Petar Bogosavljević.
Pravo da se predomisle imaju samo kupci koji su robu naručili preko interneta, TV prodaje, kataloga, na prezentaciji ili od prodavca koji se pojavio na vratima. Rok je 14 dana.
Pravo na popravku i zamenu robe ili usluge potrošač ima dve godine, iako nema garanciju. Trgovac ima osam dana da odgovori na reklamaciju, a 15 dana je rok za rešavanje žalbe. Izuzetak su nameštaj i tehnička roba, kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana. Ukoliko se ne dogovori drugačije, trgovac ima 30 dana da isporuči robu.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 10
Bob Rock
To što su trgovci često needukovani ne treba da bude naš problem, već njegovog poslodavca.
Neinformisan
DjakoN
Ajd sad klikcite po semaforima i hidrantima bezmogasi.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar