Naime, novi program iz istorije za sedmi razred nije dobar, jer Prvi svetski rat ne treba da se izučava na kraju sedmog razreda, kako je njime predviđeno. Takođe, treba doraditi i novi plan iz geografije, jer su ishodi previsoko postavljeni, tako da bi učenik prvo trebalo da završi fakultet da bi razumeo predviđeno gradivo.
Ove primedbe na sednici Nacionalnog prosvetnog saveta (NPS) izneli su istoričari i geografičari, zbog čega su novi planovi i programi za sedmi razred vraćeni na doradu Zavodu za unapređenje obrazovanja i vaspitanja.
"Deo gradiva iz osmog razreda koji se odnosi na Prvi svetski rat prebačen je u sedmi razred, kako bi osmacima ostalo prostora za savremenu istoriju", pojašnjava za "Novosti" zamenica direktora Zavoda Dejana Milijić.
"Kada je reč o geografiji, nesporazum je nastao jer Gaeografsko društvo smatra da su ishodi previsoko podignuti i da se od đaka traži previše. Ta primedba je legitimna. Ta primedba je legitimna. Kada dobijemo primedbe od NPS, mi ćemo ih razmotriti", kaže Milijić.
Istovremeno, dr Momčilo Pavlović, predsednik društva istoričara i član NPS, kaže da sadržaj iz istorije nije sporan, već hronologija.
"Po ovom predlogu Prvi svetski rat bi se izučavao na kraju sedmog razreda, a pre se izučavao na početku osmog. Osmaci su zreliji da počnu sa Prvim svetskim ratom i da ga izučavaju kao deo jedne istorijske celine, sve do savremene istorije", objašnjava Pavlović.
Problem može biti i što se ta važna materija izučava na kraju sedmog razreda, kada se deca više bave ocenama nego gradivom.
Srpsko geografsko društvo ima dosta primedaba na sadržaj novih planova i programa za sedmake.
"Učenik izgleda treba da završi fakultet da bi bio u stanju da postigne ishode koji su zadati. Prvih pet, šest stavki u ishodima zahteva vrhunsko poznavanje fizičko-geografskih elemenata sveta, kontinenata i regiona i njihove uzročno-posledične veze i odnose", navodi Dobrila Lukić iz Srpskog geografskog društva.
Geografičari smatraju da je gradivo pretrpano time što su lekcije o Evropi prebačene iz šestog u sedmi razred, gde su se do sada izučavali samo vanevropski kontinenti. Oni navode da učenici u sedmom razredu nemaju formiran geografski pogled na svet i potrebna predznanja o pojedinim kontinentima i regijama, tako da neće moći da razumeju uopštavanja i procese iz oblasti na koje je stavljen akcenat.
Dejana Milijić iz Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja poručuje da se ne dešava ništa dramatično, te da će biti dovoljno vremena da se otklone nedostaci i izdavači naprave nove udžbenike za školsku 2020/2021. godinu, za treći i sedmi razred.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 2
marinko
O Anketi
"SVE NAVEDENO"
Možda je bolje to, umesto "NE ZNAM"
Generalno, primetio sam kod većine anketa da bi bilo bolje da može da se izabere više stavki, ili bar dve.
Ako je tehnički izvodljivo.
Naravno, i zbrajanje bi bilo po istom principu.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar