Naime, osiguravajuće kuće su domaćim turističkim agencijama poslale novi cenovnik polisa za garancije putovanja, koje nisu jeftinije od 3.500 evra za ovu godinu. Kako piše "Blic", reč je o polisama kojima osiguravajuća kuća garantuje da će za tu agenciju obezbediti do 300.000 evra odštete za putnike u slučaju insolventnosti ili lošeg izvršenja aranžmana.
"Ovakvo uvećanje za neke agencije znači i poskupljenje od 800 odsto, jer su prethodnih godina osiguravajućim kućama na ime tih polisa plaćale 500 evra, dok sada za istu polisu treba izdvojiti minimum 3.500 evra i to za period od osam meseci. Jasno nam je da je do iznenadnog i drastičnog povećanja cene došlo zbog prošlogodišnjih prevara pojedinih agencija, jer su i same osiguravajuće kuće zbog toga pretrpele štetu. Problem je, međutim, što se na ovo povećanje odnosi na sve agencije, a najviše će pogoditi nas koji se bavimo dovođenjem stranih turista u Srbiju, a promet nam je najčešće ispod 100.000 evra godišnje", pričaju za "Blic" Ivana Tasić iz jedne novosadske i Ivan Nastić iz jedne beogradske agencije.
Kako objašnjavaju, velike turističke agencije koje se bave organizovanjem aranžmana za inostranstvo mogu imati godišnji promet i do sto miliona evra, a njihove polise uglavnom ne prelaze 10.000 evra.
"To znači da male agencije, poput nas, polisa osiguranja u praksi košta oko 10 evra po čoveku, a velike oko jedan evro po putniku. Sve ovo ostavlja i prostor za ponovne zloupotrebe i prevare, jer je odštetna suma samo 300.000 evra, što je daleko manje nego promet koji prave velike agencije", kažu sagovornici beogradskog lista, dodajući da je povodom novog cenovnika održano nekoliko sastanaka sa predstavnicima osiguravajućih kuća, Ministarstva turizma i Privrednom komorom Srbije, ali da problem nije rešen.
Iako je Ministarstvo turizma pripremilo novi zakon kojim je ovu oblast trebalo drugačije urediti, on još nije usvojen.
"Osiguravajuće kuće koriste tu situaciju i ističu da su im rizici povećani zbog prošlogodšnjih prevara. Vlasnici problematičnih agencija koji su oštetili putnike, zbog kojih su i skočile cene polisa, s druge strane, još nisu procesuirani. Jedino rešenje jeste hitna promena pravilnika o garancijama", upozoravaju Ivana Tasić i Ivan Nastić.
Direktor JUTA Aleksandar Seničić ističe da je kod nas apsolutno najveći problem što se ljudi koji naprave najveću štetu ne kažnjavaju, ili se procesi protiv njih vode godinama.
"Zato bi najbolja bila preventiva, odgovorna i brza reakcija države i javno saopštenje o rezultatima istrage sa, naravno, objavljenom kaznom, kakva god ona bila. Ovako imamo situaciju da su uglavnom povratnici oni koji su već slične stvari pravili", zaključuje Seničić.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 4
Danica
bananarama
Turističke agencije
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar