To su automobili koje je Trejs morao da obezbedi na osnovu potpisanog ugovora, a čija je nabavka ušla u cenu po kojoj oni grade deonicu autoputa.
"
Na taj način praktično je izbegnut tender za kupovinu vozila, a sve to su platili građani Srbije", navodi se na
sajtu Insajdera i dodaje da su "
automobili, njihovo održavanje, mobilni telefoni samo deo troškova koje građani plaćaju, a koji su ugrađeni u cenu izgradnje autoputa".
Vrednost potpisanog ugovora za izgradnju deonice od tunela Predajane do Caričine Doline bila je 34 miliona evra.
"U tu cenu, kako se ispostavilo, ušla je između ostalog i nabavka automobila za Koridore Srbije. To državno preduzeće je na taj način izbeglo obavezu da raspiše poseban javni tender i da mimo javne kontrole kupi automobile i to novcem svih građana", ističe Insajder.
Prema podacima koje su Koridori Srbije dostavili Insajderu, dva automobila "škoda yeti" i "škoda oktavia" plaćena su oko 35.000 evra dok je "škoda superb" koja je učestvovala u udesu na naplatnoj rampi Doljevac, plaćena nešto više od 27.000 evra, što je i okvirna tržišna cena.
Insajder je od Koridora Srbije tražio ugovor za izgradnju deonice u Grdeličkoj klisuri i uslove tendera. Prema dostavljenom ugovoru bugarska firma Trejs je imala obavezu da za potrebe investitora i predstavnike Nadzornog organa, između ostalog, nabavi šest automobila.
U Koridorima navode da bi, na osnovu dva ugovora za izgradnju deonica autoputa E75 i E80 koji su potpisani sa firmom Trejs, to državno preduzeće trebalo da dobije ukupno 12 automobila. Od toga se 10 već koristi.
"Svu opremu i vozila Koridori Srbije su već platili kroz redovne mesečne privremene situacije, ali ugovornim odredbama je predviđeno da se ta oprema i vozila prenose u vlasništvo Koridora Srbije na kraju projekta, kada se vrši i primopredaja izgrađenog objekta, odnosno deonice autoputa", naveli su u Koridorima Srbije uz napomenu da vozila već pripadaju tom preduzeću.
Oni tvrde i da je takav aranžman uobičajen kada je reč o međunarodnim ugovorima i da se sprovode tenderske procedure koje su propisale banke-međunarodni kreditori. "Navedena obaveza bila je predviđena uslovima tenderske dokumentacije i bila je poznata svim ponuđačima u fazi priprema ponuda. Dakle, u pitanju je uobičajena praksa za ugovore o izvođenju radova", objasnili su u Koridorima.
Insajder je podsetio da je za nabavku vozila preko ugovora o izgradnji puta javnost u Srbiji praktično slučajno saznala.
Naime, vozilo koje je koristio direktor Koridora Srbije Zoran Babić, a koje je učestvovalo u saobraćajnoj nesreći na naplatnoj rampi vodilo se upravo na firmu Trejs, dok je vozač zaposlen u Koridorima. "Imajući u vidu umanjenu mogućnost kontrole prilikom ovakvih nabavki, postavlja se pitanje da li je zapravo otkriven još jedan mehanizam koji otvara prostor za legalizovanje korupcije", naveo je Insajder.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 13
Luna
jpj
Korčagin
petak 18h!!!
SLOBODA,JEDNAKOST,BRATSTVO!!!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar