Rezervni delovi dostupni samo dok traje garancija

Prema važećim propisima, trgovci su dužni da za svaki uređaj obezbede servis i potrebne delove samo dok traje garancija, odnosno dve godine, nakon čega kupac može da se osloni samo na dobro snabdeven servis.
Rezervni delovi dostupni samo dok traje garancija
Foto: Pixabay
I odlazak u servis nije siguran, jer zbog hiperprodukcije i novih modela koji stalno stižu ni u servisima nema tolikih lagera i obično su specijalizovani za jedan brend.
 
Kako piše "Politika", propisi u susednim zemljama su slični. U Hrvatskoj, na primer, trgovci se obavezuju da samo dok traje garancija moraju da nabave rezervne delove za uređaje.
 
U drugim zemljama Evropske unije, proizvođači imaju obavezu obezbeđivanja rezervnih delova tokom veka trajanja uređaja, koji je uglavnom duži od uobičajenih godinu do dve i najčešće iznosi pet godina.
 
U Sloveniji potrošači imaju pravo na rezervne delove za kupljene uređaje još tri godine posle isteka garancije. U Velikoj Britaniji garancija na uređaje je propisana na minimalnih šest godine, koliko su proizvođači dužni da osiguraju sve rezervne i druge delove bez kojih uređaji ne mogu da rade.
 
Zoran Nikolić iz Nacionalne asocijacije potrošača Srbije kaže da je ovo veliki problem za kupce jer praktično posle isteka garancije trgovac nema obavezu da ih snabdeva delovima, a delova na tržištu nema, pa ne mogu sami da ih nabave.
 
"Evropska komisja je nedavno najavila usvajanje Direktive o produženju veka trajanja tehničkih uređaja, što će značiti i obavezu obezbeđivanja rezervnih delova u periodu dužem od trajanja garancije. Ova vest je upraavo ukazala da je Evropa detektovala problem koji očigledno imaju kupci širom Evrope. Donošenje takve direktive bi rešilo probleme potrošača kojima se nameće praksa da bacaju uređaje čim se pokvare jer nemaju drugi izbor, a dobro je i to što bi donošenje ovakve direktive i Srbiju obavezalo da se prilagodi tim propisima", kaže Nikolić i dodaje da kupci imaju mogućnost da biraju proizvode onih trgovaca koji nude produžene garancije.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Ogorčen

    07.02.2019 10:44
    Spakovali smo vam PAKET!
    Čitavu tu priču ilustrovao bih na modelu čuvenog brenda Sam*ung. Model A5.
    Kupljen u Hungariji, naručen verovatno za nekog njihovog operatera.
    Dobiješ ga sa umanjenom baterijom, 2000 ili 1800mAh.
    Zato što apsolutno nikada nisam uspeo da izmerim veće punjenje baterije od 1400-1500mAh.
    Šta se tu dešava?
    Životinja od menadžera, verovatno mlađi od 40 godina, umislio da se bi kupi neki porše i pokaže kako je uspešan.
    I onda ta stoka smisli da pravi seriju A5 za istočna tržišta, kojima će umanjiti cenu za 10 evra.
    A ušteda na umanjenom kvalitetu svega što se ugrađuje je recimo 30 evra.
    U šta ulazi i jeftinija, umanjena baterija. Pa pomoži broj komada u proizvodnji.
    I naravno, to se nigde ne objavljuje, zaboga, pa to je fabrička tajna!
    Elem, plasira on to tako u Hungariju i prijavi enormnu uštedu na proizvodnji, te sebi uzme lep BONUS, od par stotina hiljada dolarsona.

    Što se događa i kod nas, kod određenog mobilnog nacionalnog provajdera.
    Taman su namamili klijente na određeno drvo, kad eto smislili da dignu cenu za 20%.
    Kao, ljudi su ovce i progutaće.
    A iza svega se kriju nadobudni mladi menadžeri, koji bi da prijave enromni uspeh i lape BONUS!
    Biće - da ćete izgubiti klijente.
  • Dejan

    07.02.2019 09:11
    Posao
    Otac nam je kupio u Londonu 80-ih godina Nacional panasonic ventilator, eno radi i dan danas ! Sta je poenta, tada su radili kvaliteto,ali u tom periodu do dan danas eto niko nije kupovao nove el uredjaje, u celom poslu od novca-robe do novca nakotili su se razni menadjeri a to sve kosta, recept je smanjiti kvalitet a zadrzati cenu proizvoda, tu su ubili dve muve sa jednim udarcem, svi zadovoljni osim krajnjeg kupca koji sve to finansira !!
  • sva pamet

    07.02.2019 09:01
    u korist prevare
    kad vrata na frizideru dihtuju toliko da ti polomljena ručica ostane u ruci ko treba u garantnom rolu da je plati, ako kupac kako da bude siguran da nece ponovo isto da se desi i čime je prodavac stimulisan da nabavlja kalitetne delove ako sve stete snosi kupac?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija