Vozila od istorijskog značaja i kolekcionarski primerci mogu da se uvoze bez obzira što ne ispunjavaju uslove propisane normom EURO 3.
U Upravi carina za Tanjug kažu da se oldtajmerima smatraju vozila proizvedena pre 30 i više godina, očuvana i održavana u originalnom i ispravnom stanju i koja predstavljaju svojevrstan spomenik tehničke kulture i tradicije.
Kao dokaz da se radi o takvoj vrsti vozila potvrdu izdaje Muzej automobila u Beogradu, čiji su osnivači Skupština grada i vlasnik zbirke istorijski značajnih automobila i arhivske građe o razvoju automobilizma u Srbiji Bratislav Petković.
Petković kaže da se sada najviše uvoze oldtajmeri iz SAD gde je, dodaje, najbolje i najstabilnije tržište za nabavku automobila i gde je proizvedeno najviše vozila u svetu.
"Uvoze se i iz Kanade. Uglavnom američki kontinent je najveći resurs za oldtajmere", rekao je Petković i dodao da ima i automobila iz Italije, koja je značajan proizvođač, kao i iz Francuske, Nemačke, dok ih je manje iz Velike Britanije. On je dodao da su u svim evropskim zemljama oldtajmeri skuplji od 20 do 50 odsto nego u Americi.
Smatra da je Muzej automobila, najmlađi tehnički muzej u Srbiji, osnovan 1994. godine, odigrao presudnu ulogu za omogućavanje uvoza oldtajmera i navodi da taj muzej izlazi u susret carinskim organima.
"Muzej daje mišljenje, carina traži potvrde da li je automobil u originalnom stanju, da li je to taj model. Muzej poseduje i veliku literaturu i bazu podataka o svim vozilima koja su proizvedena od samog početka do danas", rekao je Petković.
Kaže da postoje i replike, te da Muzej utvrđuje da li je reč o originalnom primerku.
"Uglavnom se uvoze automobili koji nisu neke velike vrednosti, ali kroz vreme oni će postati interesantni sa neke tehničke strane. Kad sam ja počeo da kupujem 1965, neko ne bi dao pet para za neki 'ford' iz 1927. godine, a meni je to bilo interesantno. Radije sam to kupio nego neki nov automobil. Skoro nikada nisam vozio nov auto", kaže Petković.
Naveo je da, na primer, Engleska otvara svake godine po jedan muzej automobila, da ih je u SAD više od sto, ali da retko koji ima neko vozilo s benzinskim motorom proizvedeno krajem 19. veka.
U njegovoj kolekciji je, kaže, najstariji model "Marot-Gardon" iz 1897. godine, a od "mlađih" modela "Ferari" iz 1978. godine.
Smatra da u savremenim modelima automobila ima previše elektronike.
"Kvalitet se, naravno, poboljšao. Ranije pređete 100.000 kilometara, i to je bila granica snova, a sada automobili prelaze i 500.000, 600.000 miliona kilometara", rekao je Petković i naveo da se u Muzeju automobila organizuju izložbe o razvoju električnih automobila, kao i tematska predavanja.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar