Da su građani dobro prihvatili elektronsko bankarstvo, potvrđuju podaci jedne poslovne banke, prema kojima je broj zahteva za kredit podnetih onlajn u 2018. bio čak pet puta veći u odnosu na prethodnu godinu, piše današnji "Alo".
Smanjenje broja banaka, konkurencija, nove tehnologije i automatizacija sve većeg broja procesa svedoče da su se vremena promenila, a da banke danas češće otpuštaju stručnjake nego što ih zapošljavaju.
U tom sektoru broj zaposlenih je rastao iz godine u godinu sve do 2008, kada je dostigao 32.342 radnika. Međutim, te godine je u svetu i kod nas počela kriza, pa je broj bankara otad konstantno u padu, a na kraju 2018. godine na platnom spisku banaka bilo je svega 23.067 zaposlenih. U prethodnih 10 godina u bankarskom sektoru je oko 1.000 ljudi godišnje ostajalo bez posla, a takav trend će se nastaviti, tvrde stručnjaci.
Bankomati su prve mašine koje su smanjile obim posla zaposlenih u bankama. Danas brojne aplikacije građanima omogućavaju da pametne telefone i kompjutere, osim za proveru stanja i transakcije, koriste kao "filijale" za otvaranje računa i uzimanje kredita, a tradicionalne poslovnice banaka sve više preuzimaju savetodavnu ulogu. Ovo potvrđuju podaci jedne banke, koja je 2018. godine odobrila pet puta više kredita onlajn u odnosu na prethodnu godinu.
- Podaci govore da je sve više klijenata koji zahteve za kredite podnose onlajn. Zahtev za keš ili refinansirajući kredit građani mogu podneti za samo 15 minuta, u bilo kojem trenutku. Kontakt sa bankom odvija se putem sajta ili mejla, a društvene mreže postaju redovni kanali komunikacije između potencijalnih klijenata i banke - kažu iz ove banke.
Zoran Grubišić, profesor Beogradske bankarske akademije, objašnjava da smanjenje broja radnika u bankama jeste izazov digitalne ekonomije, ali da se broj službenika smanjivao i u procesima preuzimanja tih institucija.
- S jedne strane, banke zadovoljavaju potrebe korisnika, kojima se izlazi u susret kako bi imali što više slobodnog vremena, dakle - da završavaju sve onlajn, a ne da dolaze u filijale i gube vreme u redovima. Tendencija je da u budućnosti više ne postoje, na primer, kreditna odeljenja, već da službenici rade od kuće i zakazuju razgovore sa klijentima preko Skajpa. Na taj način banka dodatno smanjuje svoje troškove. Naime, banke više nemaju one zarade, obim aktivnosti i prihode koje su imale pre 10 godina. Možemo očekivati da će se trend sve manjeg broja zaposlenih u bankarskom sektoru nastaviti - navodi on i dodaje na koji su način bankari ostajali bez posla.
- Kad dolazi do preuzimanja ili spajanja banaka, smanjuje se broj zaposlenih. jer nemate više potrebu za paralelnim računovodstvom, finansijama, to se sve spaja - jedna centrala, a klijenti se preuzimaju.
Takođe, svaka poslovna banka u Srbiji od 11. februara je dužna da na sajtu omogući pristup za primedbe klijenata nezadovoljnih radom matične banke. Odmah po prijemu prigovora banka ima obavezu da korisniku potvrdi prijem i odgovori na reklamaciju.
- Banke su dužne da omoguće link na osnovu kojeg korisnik može direktno da bude prebačen na odgovarajuću stranicu, gde će popuniti prigovor i proslediti banci. Takođe smo omogućili korisnicima koji koriste e-banking i m-banking da na osnovu ovih aplikacija direktno prosleđuju prigovore banci - rekao je Bojan Terzić, direktor Sektora za zaštitu korisnika NBS-a.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 7
Joe
Kuditi bilo koju delatnost je besmisleno, jer će negd enekom jednom zatrebati.
Što se banaka tiče, ako zamislim situaciju gde će vas online sačekivati veštačka inteligencija,
kojekakvi asistenti koje već i danas imate na LAiexpresu i sličnim sajtovima, koji u okviru ubačenog protokola rešavaju probleme.... u poređenju sa radnicom, koja će vam šapnuti i informaciju koju možda i ne bi smela, ali joj ne znači puno na plati da vas posavetuje da nešto uradite ili ne uradite...
Banke se danas kreću u neželjenom pravcu, ukrupnjavanja i zelenaštva.
Kao i lokalni zelenaši, jedini cilj im je oduzimanje imovine - a ne naplata visoke kamate.
Menadžerstvo - i u svetu i u Srbiji, radi se uglavnom, 90% o virtualnom lažnom prikazivanju uspeha i načinjenih promena u rukovođenju - isključivo u svrhu dobijanja ličnog bonusa.
Jedina svrha promena su lični bonusi, a promene često nanesu štetu poslovanju.
I tada kreće rotacija menadžera i novi "paketi".
Jednostavnim rečnikom - političari u ekonomiji.
Biće to sasvim krasan i lep svet, jednog dana - kada SVE bude u rukama 300 ljudi,
a vaša sudbina bude zavisila od licence, kartice i krupnih 120 kilaša - izvršitelja, kao jedinih ljudi koje ćete videti u čitavom postupku.
Repo Man, film. (Reposition - oduzimanje, ponovni povratak vlasništva)
kliker
Siromah koji uzme kredit nema novca da ga vrati + cenu najma novca (kamatu) - propala investicija.
To bi trebalo da znaju svi koji ulažu novac, ili bilo kakvu "vrednosnu" monetu, u bilo kakav posao.
rale
Menadzera u bankama je mozda 20% od zaposlenih u njima, ali ja sam mislio na ceo skup ljudi koji su zaposleni u bankama zajedno sa njihovim klijentima. Tu mu onda dodje procenat sigurno na 5% od celog broja ljudi koji negativno uticu na ostale. Naravno ako vide da primas veliku platu kod njih odmah postajes VIP korisnik, jer para na paru ide i daju ti privatnog agenta za specijalne usluge. Sve u svemu banke su danas odvratna mesta za rad i zatvori. Dobar primer modernizacije u privredi koja obradjuje ljude kao sirovinu i skartira zanimanja svakih 10-15 godina.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar