U Ministarstvu građevinarstva i saobraćaja navode da se ta kompanija u Srbiji i pre toga bavila prevozom putnika na način suprotan zakonu i odluku o osnivanju udruženja vide kao pokušaj traženja "rupe u zakonu".
Sa druge strane, u Udruženju građana "Kargo" tvrde da se "nastavlja hajka" koju resorno ministarstvo vodi protiv njih i najavljuju protest u Beogradu u petak zbog, kako kažu, "nelegalnog oduzimanja njihovog vozila i borbi protiv taksi kartela". To udruženje je saopštilo da je komunalna policija pokušala juče da zapleni automobil člana "Kargo" u Dunavskoj ulici, gde su uz podršku građana sprečili nelegalan pokušaj "otimanja" privatne svojine njihovog člana.
Ministarka Zorana Mihajlović je ranije danas rekla novinarima da su svi dobrodošli da obavljaju taksi delatnost, bez obzira da li se zovu Kargo ili imaju neko drugo ime, ali da moraju da se registruju u skladu za zakonom. Naglasila da je Srbija demokratska zemlja i da članovi udruženja Kargo mogu da protestuju, ali da to više nije pitanje u nadležnosti njenog ministarstva.
"Pitanje nelegalnog poslovanja je za neko drugo ministarstvo. Isto, pitanje ometanja službenog lica u radu nije naše pitanje. Svi su dobrodošli kako god da se zovete, da li Kargo ili na drugi način, ali morate da poštujete zakone i da se registrujete samo u skladu sa zakonom", rekla je ona.
Predsednik udruženja Kargo Aleksandar Vučić je rekao Tanjugu da članovi, kojih je ukupno oko 120.000, od čega oko 1.000 vozača, "jedni drugima pružaju pomoć na putu" i objasnio "kako niko ko nije član ne može da dobiju takvu pomoć na putu".
Za sprovođenje zakona je polovinom februara formirana radna grupa u vladi, a Vučić kaže da predstavnici Kargo nisu pozvani i da tamo sede predstavnici države, grada, pravosuđa i predstavnici taksista "čiji je jedini cilj da se ugasi mobilna aplikacija". "Naša saznanja su da je radna grupa donela niz zaključaka uperenih protiv mobilne aplikacije "Kargo", da se traži ispitivanje poslovanja, oduzimanje automobila, a rok je - odmah", tvrdi Vučić.
Kako kaže, udruženje "Kargo" bezuspešno je tražilo sastanak sa ministarkom Mihajlović, uz učešće i premijerke Ane Brnabić.
Zahtev udruženja je da "svi građani pod istim uslovima imaju jednako pravo na rad, a ne samo određene grupacije", a Vučić ističe da toga u taksi delatnosti nema, jer je limitiran broj dozvola. Vučić dodaje da traže da se tržiste uredi tako da svi mogu da rade u uslovima konkurencije cenom i kvalitetom ponude.
Kargo udruženje zahteva i donošenje zakona o taksi prevozu, kao i da se svi autoprevoznici uvedu pod elektronsko praćenje, kako bi poreska uprava mogla da prati svaku vožnju.
Do 6. februara, navodi Vučić, "Kargo" je radio sa partnerima koji su bili limo servis preduzetnici - autoprevoznici, a novi zakon je uveo ograničenja da usluga mora da traje minimum tri sata, vozilo mora biti vredno više od 25.000 evra i staro do pet godina, kao i da se prevoz zakazuje isključivo u sedištu autoprevoznika kako bi "obesmislio usluge iznajmljivanja vozila sa vozačem".
U resornom ministarstvu navode da je problem nelegalnog prevoza putnika sistemski i zahteva koordinaciju svih organa. Na sednici vladine Radne grupe za analizu i davanje predloga i mišljenja u vezi s primenom propisa u oblasti taksi prevoza je konstatovano da u praksi ne postoji dosledna primena zakona, što dovodi do negativnih posledica na privredni ambijent, sigurnost poslovanja legalnih privrednih subjekata, bezbednost prilikom pružanja usluga prevoza građana i prihoda budžeta.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 2
Nenad
NezavisniVojvodjanin
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar