Ima li "Kargo" pravo da obavlja taksi delatnost

Kompanija "Kargo" je na izmene Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koji se primenjuje od 6. februara, odgovorila nastavkom rada preko istoimenog udruženja građana, a u ministarstvu nadležnom za saobraćaj kažu da je to naivan pokušaj izigravanja zakona.
Ima li "Kargo" pravo da obavlja taksi delatnost
Foto: Pixabay
U Ministarstvu građevinarstva i saobraćaja navode da se ta kompanija u Srbiji i pre toga bavila prevozom putnika na način suprotan zakonu i odluku o osnivanju udruženja vide kao pokušaj traženja "rupe u zakonu".
 
Sa druge strane, u Udruženju građana "Kargo" tvrde da se "nastavlja hajka" koju resorno ministarstvo vodi protiv njih i najavljuju protest u Beogradu u petak zbog, kako kažu, "nelegalnog oduzimanja njihovog vozila i borbi protiv taksi kartela". To udruženje je saopštilo da je komunalna policija pokušala juče da zapleni automobil člana "Kargo" u Dunavskoj ulici, gde su uz podršku građana sprečili nelegalan pokušaj "otimanja" privatne svojine njihovog člana.
 
Ministarka Zorana Mihajlović je ranije danas rekla novinarima da su svi dobrodošli da obavljaju taksi delatnost, bez obzira da li se zovu Kargo ili imaju neko drugo ime, ali da moraju da se registruju u skladu za zakonom. Naglasila da je Srbija demokratska zemlja i da članovi udruženja Kargo mogu da protestuju, ali da to više nije pitanje u nadležnosti njenog ministarstva.
 
"Pitanje nelegalnog poslovanja je za neko drugo ministarstvo. Isto, pitanje ometanja službenog lica u radu nije naše pitanje. Svi su dobrodošli kako god da se zovete, da li Kargo ili na drugi način, ali morate da poštujete zakone i da se registrujete samo u skladu sa zakonom", rekla je ona.
 
Predsednik udruženja Kargo Aleksandar Vučić je rekao Tanjugu da članovi, kojih je ukupno oko 120.000, od čega oko 1.000 vozača, "jedni drugima pružaju pomoć na putu" i objasnio "kako niko ko nije član ne može da dobiju takvu pomoć na putu".
 
Za sprovođenje zakona je polovinom februara formirana radna grupa u vladi, a Vučić kaže da predstavnici Kargo nisu pozvani i da tamo sede predstavnici države, grada, pravosuđa i predstavnici taksista "čiji je jedini cilj da se ugasi mobilna aplikacija". "Naša saznanja su da je radna grupa donela niz zaključaka uperenih protiv mobilne aplikacije "Kargo", da se traži ispitivanje poslovanja, oduzimanje automobila, a rok je - odmah", tvrdi Vučić.
 
Kako kaže, udruženje "Kargo" bezuspešno je tražilo sastanak sa ministarkom Mihajlović, uz učešće i premijerke Ane Brnabić.
 
Zahtev udruženja je da "svi građani pod istim uslovima imaju jednako pravo na rad, a ne samo određene grupacije", a Vučić ističe da toga u taksi delatnosti nema, jer je limitiran broj dozvola. Vučić dodaje da traže da se tržiste uredi tako da svi mogu da rade u uslovima konkurencije cenom i kvalitetom ponude.
 
Kargo udruženje zahteva i donošenje zakona o taksi prevozu, kao i da se svi autoprevoznici uvedu pod elektronsko praćenje, kako bi poreska uprava mogla da prati svaku vožnju.
 
Do 6. februara, navodi Vučić, "Kargo" je radio sa partnerima koji su bili limo servis preduzetnici - autoprevoznici, a novi zakon je uveo ograničenja da usluga mora da traje minimum tri sata, vozilo mora biti vredno više od 25.000 evra i staro do pet godina, kao i da se prevoz zakazuje isključivo u sedištu autoprevoznika kako bi "obesmislio usluge iznajmljivanja vozila sa vozačem".
 
U resornom ministarstvu navode da je problem nelegalnog prevoza putnika sistemski i zahteva koordinaciju svih organa. Na sednici vladine Radne grupe za analizu i davanje predloga i mišljenja u vezi s primenom propisa u oblasti taksi prevoza je konstatovano da u praksi ne postoji dosledna primena zakona, što dovodi do negativnih posledica na privredni ambijent, sigurnost poslovanja legalnih privrednih subjekata, bezbednost prilikom pružanja usluga prevoza građana i prihoda budžeta.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Nenad

    01.03.2019 05:53
    A drugi...
    Ne znam koliko ste upuceni, ali u Beogradu postoji jos jedan "car go" samo sto se zove "kameo" rade na istom principu samo sto retko ko zna za njih jer nemaju dobar marketing ali imaju dosta posla. Jedino sto je vlasnik Kamea ugledna osoba iz vlade Srbije, pa predpostavite zasto se ne pominje ta druga firma.?
  • NezavisniVojvodjanin

    28.02.2019 14:33
    Novi zakon je ludacki besmisle
    Nov Zakon je potpuno besmislen i napisan kao da su ga ludaci pisali. Osmislili su da sifra delatnosti 4932 stav 1-TAXI prevoz ima par uslova dok stav dva Iznajmljivanje vozila sa vozacem trazi da vozilo bude skuplje od 25000evra, da ima tahograf a da vozac ima kategoriju visu od slepera odnosno autobusku kategoriju D1 (autobusi za prevoz od 10-60 putnika). Prevedeno potpuno je diskriminatorski gde istu kategoriju vozila tretira na potpuno neostvarljiv i nemoguc nacin. Zasto bi neko ko vas vozi kombijem na utakmicu, koncert ili izlet imao D1 kategoriju, zasto da to vozilo kost avise od 25000evra, da li cete vi putnici platiti takvom kombiju 150evra da vas odveze do aerodroma u jednom pravcu, jer drugacije nece moci. Zapravo zakon je tako napisan da niko apsolutno niko ne moze da ispuni ove uslove odnosno da stvori monopolisticki prostor beogradskoj taxi mafiji da samo oni mogu da rade, a svi ostali do juce legalni preduzetnici su postali nelegalni. Ogromna vecina beogradskih taksista ni posle tri reprograma poreskih obaveza nije platila svoje dugove i poreze za razliku od preduzetnika sa po jednim ili dva kombija koji ne duguju drzavi ni dinara poreza. Prekrsena je ustavna sloboda na pravo konkurencije pod jednakim uslovima. Naravno ni CAR GO ne moze da posluje kao TAXI jer je zakon limitirao da u Beogradu ne dozvoljavaju vise od 5000 vozaca pa je tako obesmisljeno i pravo na rad. U Novom Sadu takodje oko par hiljada taksista sme da zivi i radi, sve dok onaj prvi ne umre.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Ministar Bratina: Pad RTS-a bio bi državni udar

Ministar informisanja i telekomunikacija Boris Bratina kaže da bi trebalo ispitati "sve okolnosti koje blokiranje njihovog funkcionisanja prate", navodeći da bi "pad RTS imao smisao državnog udara".