Trajne registracije mopeda i traktora prestaju da važe 3. aprila

Trajna registracija za mopede prestaje da važi 3. aprila, a nakon tog datuma, svi mopedi moraće da imaju standardnu registraciju i da je obnavljaju svake godine, piše portal Polovni automobili.
Trajne registracije mopeda i traktora prestaju da važe 3. aprila
Foto: Pixabay
Na ulicama i dalje mogu da se vide skuteri sa novim i starim, odnosno trajnim tablicama. Postavlja se pitanje, zašto jedni mogu trajno da se registruju, a drugi ne? 
 
Pre više godina izmenjen je Zakon o bezbednosti saobraćaja, ali nije donet određeni podzakonski akt u vezi sa tehničkim pregledom, pa je mopedima sa trajnom registracijom ostavljena mogućnost da zadrže taj status, ukoliko ne dođe do promene vlasnika. Dakle, mopedi već dugo ne mogu da dobiju trajnu registraciju, ali oni koji su je imali, mogli su da je zadrže. Sve do sada, odnosno do aprila 2019. godine, piše sajt Polovni automobili.
 
Naime, 2018. godine u aprilu stupio je na snagu izmenjen Zakon o bezbednosti saobraćaja, pa je vlasnicima mopeda sa trajnom registracijom ostavljeno godinu dana da uzmu nove tablice, tj. da obave standardnu registraciju. Dobijaju novu saobraćajnu dozvolu (umesto potvrde o registraciji), nove registarske tablice i registracionu nalepnicu. 
 
Takođe, registracija se produžava svake godine, što znači da moped mora da prođe tehnički pregled, a važe ista pravila kao za automobile. Sve mora da bude ispravno i bez izmena ili dodataka kada su u pitanju svetla, sedišta, upravljač i drugi delovi - isključivo po fabričkim specifikacijama.
 
Problem sa "kategorizacijom"
 
Probleme kod "preregistracije" imaće mnogi vlasnici mopeda koji nemaju svu dokumentaciju ili im je maksimalna brzina veća od 45 km/h. 
 
Naime, moped je po zakonskoj definiciji "motorno vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, ne prelazi 45 km/h, s tim da radna zapremina motora, kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne prelazi 50 cm3, ili sa motorom čija najveća trajna nominalna snaga ne prelazi 4 kW kada vozilo ima električni pogon". 
 
Dakle, ako u dokumentaciji piše da je maksimalna brzina 48 km/h, moraće da se registruje kao motocikl, što znači da je za njegovu vožnju neophodna najmanje A1 kategorija. Ta 3 km/h razlike u praksi ne znače ništa, ali zakon je jasno napravio podelu. 
 
Probleme će imati mnogi vlasnici Tomos motocikala (APN, ATX...) pošto im je maksimalna brzina preko 45 km/h. Imaće osetno veće troškove – skuplja registracija nego za moped i to svake godine, plus eventualno polaganje za A1 kategoriju. 
 
Ukoliko neko nema dokumentaciju o tehničkim karakteristikama, a siguran je da maksimalna brzina nije veća od 45 km/h, može na određenim tehničkim pregledima da obavi testiranje i dobije potvrdu.
 
Ovo ne važi samo za mopede
 
Nova pravila ne važe samo za vlasnike mopoeda. Naime, ukida se trajna registracija i za radne mašine, motokultivatore i traktore. Dakle, njihove potvrde o registraciji takođe prestaju da važe 3. aprila ove godine. 
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • ivan grujicic

    28.07.2019 19:59
    trajna registracija
    od 3 aprila vise ne vaze trajne registracije i polivija sve to ignorise,ignorise i voznju mopeda bez tablica, tj umesto propisanih tablica stavili neke limove i zalepili brojeve tablica, i jos im policija dopusta da nose ne propisnu kacigu,tj nose neke slemove......a 90% tih mopeda su krsine u raspadanju.
  • Kopaski

    29.05.2019 18:08
    Automatik
    Kako registrovati automatik ako je vlasnik preminuo? Motor nije bio predmet ostavinske rasprave.
  • Brane

    02.04.2019 16:36
    preregistracija mopeda
    Poštovanje svima! Ne postavljam komentar već direktno pitanje. Prvo donet je zakon o preregistracijamopeda, vučnih radnih mašina, kao i prikolica i traktora... kao i njegovih podzakonskih akata gde se mopedima ukida trajna registracija... za registraciju mopeda potrebana je potvrda o maks. konstruktivnoj brzini za mopede do 49 cm3 da ne prelaze 45km/h. Ajde da se i složim sa preregistracijom mopeda ali moje pitanje koje sledi traži direktan odgovor kako od vlasnika sajta POLOVNI AUTOMIBILI tako i od zakonodavca a to je da se dostavi svim sredstvima informisanja spisak svih ovlašćenih angencija za izdavanje potvrda o brzini kretanja mopeda marke TOMOS, JAWA KINESKIH MOPEDA ODNOSNO SKUTERA i kako je moguće sprovoditi zakon i njegove podzakonske akte, ako agencije za teh. pregled nisu opremljene za takav vid teh. pregleda a bez teh pregleda ne može ni preregistracija. Vlasnici nisu dužni da nabavljaju tu potvrdu već zakonodavac. Pozdrav

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Uhapšen Milorad Grčić

Predsednik opštine Obrenovac Milorad Grčić uhapšen je po nalogu Višeg javnog tužilaštva u Beogradu.

Novi avion Er Srbije promoviše EXPO 2027

Na beogradski aerodrom "Nikola Tesla" danas je stigao četvrti širokotrupni avion erbas A330-200, koji ima vizuelni identitet specijalizovane izložbe EXPO 2027, saopštila je kompanija Er Srbija.