Skoro gotov novi autoput kroz Grdeličku klisuru

Vozači bi sledeće nedelje mogli konačno da koriste novi autoput kroz Grdeličku klisuru u punoj dužini od 26,3 kilometra, koji će im na putu do granice sa Makedonijom doneti uštedu od barem 10 minuta.
Skoro gotov novi autoput kroz Grdeličku klisuru
Foto: 021
Na taj način južni krak Koridora 10 biće konačno završen posle šest godina od početka radova. Do svečanog presecanja vrpce novi autoput dele sitni radovi, uveravaju u "Koridorima Srbije".
 
"Preostali su radovi na elektromašinskom opremanju tunela koji se privode kraju, kao i integrisanje i testiranje upravljačko-bezbedonosne opreme", kažu u ovom preduzeću, a prenosi "Blic".
 
Inače, južni krak Koridora 10 od Grabovnice do Levosoja je ukupne dužine 74,2 kilometra, što zajedno sa deonicom od Levosoja do granice sa Makedonijom čini ukupno 95,7 kilometra. Deo autoputa kroz Grdeličku klisuru je ukupne dužine 26,3 kilometra, što će doneti brojne prednosti vozačima.
 
"Kada je reč o skraćenju vremena i dužine putovanja, u prvom redu treba istaći bezbednost učesnika u saobraćaju, koja će nakon otvaranja autoputa za saobraćaj biti znatno unapređena s obzirom na to da će se saobraćaj odvijati po fizički razdvojenim kolovozima autoputa. Ušteda u vremenu putovanja će iznositi oko 10 minuta. Računica je izvedena sa pretpostavkom idealnih saobraćajnih uslova na bivšem magistralnom putu M1", naglašavaju u "Koridorima Srbije".
 
Izgrađena su dva tunela, Predejane i Manajle. Tunel Predejane je srednje dužine od jednog kilometra, dok je tunel Manajle srednje dužine 1,8 kilometara i kao takav predstavlja najduži putni tunel u našoj zemlji, navode u Koridorima. 
 
"Izgrađena su 33 mosta, ukupne dužine 5,7 kilometra. Za svaki smer vožnje predviđene su po tri saobraćajne trake, preticajna, vozna i zaustavna. Glavnim projektom nisu predviđena parkirališta niti odmorišta, a samim tim ni toaleti", ističu u ovom preduzeću.
 
Kako kažu, izgradnja autoputa kroz Grdeličku klisuru trajala je šest godina jer se odvijala u veoma teškim i kompleksnim hidrogeološkim uslovima. Zbog toga su se građevinci suočili sa nizom nepredviđenih okolnosti.
 
"Dolazilo je do delimičnih oštećenja potpornih zidova u tri navrata. Prvi put u martu 2017. godine na južnom portalu tunela Predejane, zatim u martu 2018. godine u zoni petlje Predejane i na kraju u avgustu prošle godine na poddeonici Grdelica - tunel Predejane, nadomak Grdelice. U tunelu Manajle na primer, u više navrata dolazilo je do većih odvala zemlje od preko 150 metara kubnih, kako u svodu tako i u čelu tunela, kao i do izuzetno velikih priliva podzemne vode", navode u "Koridorima Srbije" i uveravaju da su svi ti problemi rešeni.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Xx

    05.05.2019 10:34
    Ova ko pokvarena ploca,vrti jedno te isto!Kazi ko ti gradi puteve, kakvi kinezi i Energoprojekt,prica za decu.I sta ti trazi u ministarstvu covek koji je doveo do stecaja dve putarske firme?Strucnjak,pa se udomio kod tebe.
  • jova

    05.05.2019 10:32
    Samo da se do tad ne raspadnu...
  • zoyys

    05.05.2019 10:19
    Taj put se pušta ove godine poslednjih nekoliko godina.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija