"Mi nemamo više mnogo izbora. Ili će se uvažiti i naš glas ili ćemo obustaviti rad i ponovo izaći na ulice", kažu za
Novosti u Privrednoj komori auto-škola Srbije, posle sastanka na kome je učestvovalo 60 vlasnika auto-škola članica Privredne komore AŠ Srbije i Udruženja auto-škola Beograda.
Višemesečno čekanje kandidata na polaganje, loša obuka pa čak i nepotrebna obuka za neke kategorije, neopravdana zatvaranja auto-škola, oduzimanje prava na rad instruktorima i ispitivačima su razlozi za novo "dizanje glasa" auto-škola, koje su prethodnih godina nekoliko puta protestima na ulicama najvećih gradova Srbije pokušavali da se izbore za svoje ciljeve.
"Nama je stvarno dogorelo do nokata. Mi moramo da pokrenemo rad auto-škola i da vratimo obuku u normalne vode bez straha da ćemo ostati bez posla. Važno je i da skratimo vreme čekanja kandidata kao i da poboljšamo kvalitet obuke", kaže za Novosti Mladen Rašeta ispred Privredne komore auto-škola Srbije.
On tvrdi da su problemi brojni, ali lako rešivi kad bi bilo sluha kod nadležnih. Zato su, kažu u ovoj komori, odlučili i da upute dopis ministarki saobraćaja Zorani Mihajlović i da zatraže hitan prijem.
"Jedina je mogućnost da nas neko ozbiljno shvati i pristane da se izmeni postojeći zakon o saobraćaju Srbije. Ali tu nastaje problem jer su naši predstavnici izbačeni iz radne grupe koja radi na novom ZOBS. Umesto studioznog rada opet ćemo dobiti zbrda-zdola skrpljen zakon koji će biti pun nelogičnosti", objašnjava Rašeta.
Rašeta kaže da sa dobro pripremljenim ZOBS ne bi samo rešili položaj i regulisali rad auto-škola u Srbiji, već bi se otklonile i greške u definisanju pravila saobraćaja, u definisanju kategorija vozila, greške zbog kojih mnogi vlasnici ne mogu da voze svoje mopede i slično.
"Mi svakako ne želimo da prekidamo rad i protestujemo na ulicama, ali sve ide u tom pravcu. Ljudi su ogorčeni, uplašeni za svoju egzistenciju i trenutno ne vide izlaz. Zato je vrlo moguće da ćemo se uskoro ponovo naći na ulicama Beograda", kaže Rašeta.
U postojećem ZOBS, 48 članova odnosi se na auto-škole.
"Problemi nastaju zbog velikog broja loših odredaba. Tako, na primer, član 307 dozvoljava da se auto-škole zatvaraju i zbog grešaka na koje odgovorna lica nisu mogla da utiču, ili te greške nisu nikoga oštetile što je neverovatan nonsens", objašnjava Rašeta.
Problematične su i odredbe po kojima instruktor koji van radnog vremena načini saobraćajni prekršaj dobije zabranu rada u AŠ dve godine, ali i odredbe o ispitivačima koje su i dovele do toga da se na polaganje ispita čeka i po nekoliko meseci.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 9
Milovan
Ja
Jos u auto nisam seo da vozim....sto se mene tice auto skole kao da odavno strajkuju....
cekaj
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar