Ninamedia: Čak 89% građana protiv članstva u NATO

Istraživanje koje je sprovedeno krajem maja i početkom juna pokazalo je da više od 70 odsto ispitanika ne podržava članstvo Srbije u NATO zbog bombardovanja iz 1999. godine.
Pokazalo je i da 73 odsto ispitanika nije bilo upoznato sa činjenicom da na teritoriji država koje su članice NATO-a nije bilo ratova, otkako su članice tog saveza. Zamenik direktora RTS-a Milivoje Mihajlović rekao je da u tabloidnoj štampi dominira potpuno negativna slika o NATO i dodao da je bolja slika o tom savezu u Srbiji bila pre 12 godina.
"Od kraja 2007. godine iz javnog diskursa nestaje sintagma 'evroatlantske integracije' i ostaju samo 'evropske integracije', što je bio jasan znak da je to politika državnog vrha", kazao je Mihajlović.
Dodao je da je Srbija okružena zemljama koje su članice NATO, a NATO snage su u ovom trenutku jedine snage koje mogu da zaštite bezbednost Srba na Kosovu. "Istovremeno, u medijima gotovo da nema vesti o učešću srpskih snaga u vojnim vežbama NATO i u mirovnim misijama", naveo je Mihajlović.
Spoljno-politički komentator Milan Mišić rekao je da tabloidi u Srbiji diktiraju opštu atmosferu u društvu pa tako i stav gradjana. "Ogromna je razlika izmedju onoga što mediji objavljuju i zvanične politike države. Glavna poruka tabloida je da NATO želi da nas uništi, a Rusija i Putin da nas zaštite, što nema nikakve veze sa realnošću", ocenio je Mišić.
Ambasador SAD u Srbiji Kajl Skot rekao je da ga rezultati istraživanja ne iznenadjuju jer gradjani Srbije nisu zaboravili vojnu intervenciju NATO-a iz 1999. godine.
"Primećujemo da broj vesti o NATO raste, ali one ostaju uglavnom negativne, bez obzira na činjenicu da NATO i Srbija sve više saradjuju kroz vojne vežbe, ali i da ukupna saradnja napreduje", naveo je Skot. Dodao je da je važno da novinarstvo u Srbiji bude zasnovano na činjenicama, ali je ocenio da u Srbiji ima medija koji "jednostavno ne žele" da objavljuju pozitivne vesti o NATO.
Norveški ambasador Arne Bjornstad rekao je da NATO treba da se suoči sa izazovima i da promeni negativnu sliku o sebi u Srbiji.
"Ono što se desilo 1999. godine je glavni razlog za takvu negativnu sliku. S druge strane, NATO je vojni ali i politički savez, koji pruža mogućnosti unapredjenja tehnologija i učešća u humanitarnim akcijama. NATO je velika porodica transatlantskih zemalja", naveo je Bjornstad. Prema njegovim rečima, potrebno je više govoriti o tome kakve sve koristi Srbija ima od saradnje sa NATO.
U istraživanju agencije Ninamedia, koje je obuhvatilo 800 građana Srbije, navedeno je i da televizija i novine nemaju veliki uticaj na stav građana o SAD i NATO, dok radio i društvene mreže najviše utiču na građane da izgrade pozitivan stav prema NATO. Na prezentaciji je rečeno i da je situacija u medijima veoma komplikovana, da postoji oko 2.000 medija u Srbiji, 200 od tog broja su štampani, a opštu atmosferu prema NATO stvara 10 tabloida, "koji svaki treći dan predviđaju rat".
Komentari 28
Vlada
Opet te pucaju lekovi?
Janko
Voja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar