Cena putarine povećava se kako bi mogla da se održi dalja izgradnja i održavanje puteva i delimično se postiže usklađivanje sa direktivom Evropske unije koja propisuje da putarina treba da obezbedi realne troškove održavanja, razvoja i izgradnje autoputeva.
Ministar finansija Siniša Mali rekao je u raspravi da je 2019. godina ključna i možda najvažnija za razvoj infrastrukture u poslednjih 70 godina.
Mali je kazao da će početi izgradnja takozvanog Moravskog koridora dužine 110 kilometara kojim se povezuje Čačak, Kraljevo, Kruševac, Pojate, a koji je važan za dalji razvoj centralne Srbije. On je dodao da na srpskim autoputevima ima sve više automobila, navodeći da je 2018. godine njima prošlo 53.700 vozila, što je za 45 odsto više nego 2014. godine.
U "Putevima Srbije" je Tanjugu rečeno da još ne mogu da kažu tačno kada će više cene putarine početi da se primenjuju. U svakom slučaju, očekuje se da nova cena putarine zaživeti do kraja jula ili početkom avgusta.
Putarina od Novog Sada do Beograda umesto 210 dinara, koštaće 235 dinara. Od Beograda do Subotice, umesto 560 koštaće 627 dinara. Cena vožnje do Aleksinca biće skoro 820 dinara, a do sada je koštala 730 dinara, dok će se od Beograda do Vrbasa stizati za 360 umesto 320 dinara.
Najteži kamioni, odnosno vozila sa četiri i više osovina i nosivošću više od 3,5 tona, putarinu od Beograda do Novog Sada plaćaće 150 dinara više, tačnije 1.400 dinara. Do Subotice će prevoz kamionima biti 400 dinara skuplji, pa će putarina koštati 3.740 dinara. Od Beograda do Niša kamiondžije će platiti 5.400 dinara, a dosadašnja cena bila je 4.830 dinara.
Oni koji krenu na put motociklom platiće put od Beograda do Niša oko 450 dinara, umesto dosadašnjih 400, dok će za relaciju do Subotice izdvojiti nešto više od 310 dinara, što je tridesetak dinara skuplje nego sada.
Direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak ranije je rekao da će dodatnih dve milijarde dinara od putarina uložiti u održavanje puteva.
Usvojen poseban zakon za Moravski koridor
Skupština Srbija usvojila je danas Zakon o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima radi realizacije projekta izgradnje infrastrukturnog koridora autoputa E-761, deonica Pojate-Preljina, poznatijeg kao Moravski koridor.
Početak izgradnje Moravskog koridora se očekuje sredinom jula, a završetak za dve i po godine. Za njegovu realizaciju planirano je kreditno zaduženje "kod stranih investicionih korporacija i fondova" na iznos od 800 miliona evra.
Ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je ranije potpisala Memorandum o razumevanju i saradnji na izgradnji ovog koridora sa američkom kompanijom "Behtel", ali je tokom rasprave ukazala da ne postoji ugovor sa bilo kojom kompanijom, već da će Vlada Srbije formirati komisiju i tek onda utvrditi partnera.
Tokom izgradnje autoputa uradiće se i regulacija reke Morave, a takođe se pravi i telekomunikacioni koridor.
Mihajlović je u raspravi rekla da je Moravski koridor jedan od važnijih autoputeva za privredni razvoj zemlje i da će deonica Pojate-Preljina u dužini od 110 kilometara povezivati građane centralne Srbije.
Ona je rekla da je razlog za predlaganje posebnog zakona taj što Srbija "nema vremena da čeka" i gradi autoputeve duži niz godina.
Koridor će biti direktna veza između Koridora 10 i 11, odnosno biće bolja interna povezanost zapadnih i jugozapadnih sa južnim i jugoistočnim delovima Srbije i dalje sa Bugarskom, Grčkom i Turskom.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 6
Smi
Milo
Novosađanka
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar